Nationaldagen

Ja, vi skippade flaggviftandet på svenska flaggans dag, även om de kanske va behövligt att ha något att vifta med... såå varmt, men härligt :)

Vi hade lite trädgårdshäng hemma hos "farfar" och morbror Erik och tant Mickan kom förbi en sväng. De hade besökt Gekås, Ullared i helgen och Viggo fick fina presenter. Två coola t-shirts, en fin skjorta och så en POOL!!! Den invigdes kvickt. Lilleman gillar liksom att bada :) De blev inte så mycket mer gjort, men de är bra härligt att bara hänga i trägårn och leka lite på filten, sola, busa och vila ögonen lite ;0)

Idag har jag jobbat, oj va jag har jobbat. Haft en hel del att göra och då går dagarna fort, nästan lite för fort, känns inte som jag blev klar innan jag gick hem. Ni vet den där olustiga känslan av att man glömt något, men den släpper nog snart, för jag är så trött.

Lilleman har somnat och Pärsson sitter å kollar fotbollen, jag ska nog landa vid symaskinen lite. Har klippt upp allt tyg jag hade hemma, så jag har ca 50 mössor att sy :) Sen blir de nog till att stå på torget en lördag, synd bara att de inte är möss-säsong. Skulle verkligen behöva sälja av lite mössor så jag kan köpa mer tyg, så jag kan sy mer, sy sy sy... tror jag är lite besatt men de är så skoj :) Ni vet ingen som vill köpa lite mössor? Man kanske skulle ha ett möss-party, istället för tupperware-party?! Ja, ja, de blir som de blir...

De blir nog inget foto på mamman, dels är hon för fet för att fastna på bild, inte så vidare snygg heller och så har hon fått en fin finne på hakan... Fräsch, me andra ord. Bild, de får nog bli i ett annat liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0