Lill-Lördag

Redan onsdag, veckorna går så fort. I måndags va Viggo och jag en sväng uppe i Vadstena och hälsade på mormor, även morbror tittade in en sväng efter jobbet :0) Vi tog en liten promenad ner på stan eller de som är kvar av stan, hälften av alla butiker hade stängt och de som hade öppet hade de mest konstiga öppettider, typ två dagar i veckan, jämna veckor, 14-18. Inte konstigt att stan håller på att dö ut. Vi är ju i Vadstena ibland och hälsar på men de va säkert flera år sedan som jag gick nere på storgatan, vi tog vägen förbi min gamla mellanstadieskola, allt såg precis likadant ut, de kändes som tiden stått stilla och att de bara va jag som hade växt. När man va liten såg allt så stort ut, nu såg de så litet ut, nästan pluttigt! Fick en konstig känsla när vi gick där, de va roligt att minnas hur de va men så gick de kalla kårar längs hela ryggen över att vara tillbaka, blev nästan lite rädd över att jag var tvungen att stanna. Ökade på takten på stegen hem till mamma och tänkte att de skulle bli underbart att få åka hem, jag vill ALDRIG någonsin tillbaka till Vadstena igen.

Igår stod de "tvätt" på schemat så de blev ett par maskiner, sen gjorde jag de där roliga med att betala räkningar, not! Och på kvällen va de spinning, va inte så laddad och kände mig lite mör i benen men jag gjorde de och de kändes jätteskönt efteråt. När jag kom hem hade världens finaste Pär lagat mat, så de blev mat och lite soffhäng sen sängen. Lilleman har börjat somna liite tidigare, runt elva :0) alltid nåt.

Idag blir de bb-träff med alla fyra tjejerna som jag låg inne med på bb. Vi träffades när vi låg inne som oförlösta, så nu är första gången som alla ses igen med barn, sist va de bara magar. De blir jag och Viggo, Karin och Selma, Erica och Nellie, Ida och Alvin. 2 pojkar och 2 flickor :0) Barnen är födda i vecka 35 och 36 så de är roligt att ses då de är ganska lika i sina sätt.

Sen ikväll måste jag släpa mig till Ica Maxi och handla, usch och fy, men de börjar bli bra tomt i skåpen. De kanske blir så att vi åker hela hiet, de är ju roligare om man är flera :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0