Uppdateringarna...

... haglar inte tätt direkt, men de har varit en ganksa händelserik vecka hittills och i helgen blir de ett riktigt äventyr för hela familjen :0)

Isöndags va vi uppe i Vadstena hos min käre bror som fyllde 20, helt galet!!! Tjugo år, de innebär att jag är nio år äldre och ja.... eh, snart 30. De känns helt galet de me, när man smakar på 30 så faller de sig inte rätt i munnen, uscha! Hos brorsan blev de smörgåstårta och prinsesstårta, gick inte så bra ihop med GI men va gör man inte för sin  lillebror ;0)

Måndagen va en sån där start-sträcks-dag och tisdagen va den en hel del fix hemma, lite spinning på kvällen.

I går va Mackan och jag på promenad runt sjön. Vi bestämde att vi skulle gå efter att Viggo vaknat och ätit, så vi kunde gå hem å äta brunch sen. Viggo vaknar vid halv nio alla dagar och har gjort så i två månader drygt. Men inte igår, då vaknade han vid sju så då tog Pär och matade honom och den somnade han om. Jag vaknade vid nio och Viggo sov som en stock, så vid halv tio tiden stoppade jag ner honom i vagnen, sovandes och med pjampas på. Så Viggo han va ute i bara mässingen fram till nästan lunchtid, men gott hade han de i sin lilla åkpåse. Mackan och jag käkade lite ägg och bacon, kaffe, the och ostmackor (för dem som inte äter GI) mycket, mycket trevligt.
Pä kvällskvisten kom Hanna och Marcus på lite kvällsmat, de serverades fisksoppa med torsk, lax och räkor med saffransaioli, smaskens! Jag fick en liten present, en påse med tvättnötter!!?? De är små nötter, lika stora som hasselnötter som man ska lägga med tvätten i maskinen när man tvättar istället för tvättmedel. Miljövänligt och skonsamt mot kläderna. Kul grej, ska testa snart. Bra kan jag tänka mig när man ska tvätta Kaninen och så till Lilleman.

Idag va de lite lunch med jobbet och lite framtidsprat, kanon. Och sen blev de bvc och sprutor, tur att Pappa Pär va me. Viggo blev inte alls så farligt ledsen, de blev ett värre skrik när tröjan drogs över huvudet än när Nina stack två sprutor i benet. Så nu inväntar vi vara febern.... Den kom ju förra gången och kommer säkerligen denna gång me.

Imorgon blir de stora äventyr då vi äntligen ska komma iväg och hälsa på familjen Ulvhammar :0) Fantastiskt va roligt och mysigt de ska bli, men att packa inför denna resa, oj oj oj vilket huvudbry jag har. Va ska me? Allt ska me! å de, de, å de... och ändå så kommer jag väl glömma hälften, bilen är snart fullpackad och då är de bara Viggos grejer. Att en sån liten kan behöva så mycke, de stämmer inte! De är iaf skönt att vi ska till ett ställe där de finns barn, så ifall vi glömmer något så finns de säkert redan där :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0