Sviter efter födelsedagen

Igår va ju som bekant min födelsedag, en riktigt bra dag, en av de bästa födelsedagarna på länge. Det började med att Pär och Hugo kom in och sjöng med paket, visserligen riktigt tidigt men de gjorde inget. Hugo hjälpte gladeligen till med paketöppning och slet och drog friskt i snörena. Frukosten stod framdukad i vardagsrummet och Pär hade varit iväg och köpt färskt bröd.

Sen bar det av till jobbet, jag är fortfarande så ny och vi vet så lite om varandra att ingen visste att jag fyllde år, ganska skönt, kan ju bli lite lätt krystat annars att bli firad av nån man inte känner. På lunchen åkte jag till Huskvarna och lunchade med Imme och Karolina, de va väldigt trevligt att prata lite strunt och så fick jag en så himla söt blomma som nu pryder matbordet. Tillbaka till jobbet och jag fick nog gjort lite vettigheter i alla fall.

Hemma igen åkte Pär och jag till A6 och tog en fika på nya favvo-fiket "Espresso House". De är ganska nybyggt och ligger i anslutning till en blomsteraffär så de är så himla mysigt och så har de så gott fika. De blev scones och blåbärspaj med en megastor kopp te. Sen strosade vi lite bland affärerna men åkte ganska snabbt hem igen för lite mys.

Pär spelade lite tv-spel och jag intog min dagliga tv-dos, tisdagar är en bra tv-dag om man jämför med resten av veckan. Sen blev de picknick i sängen med lite macka och grönsaker.
Pär har länge lovat att hjälpa mig att fixa till bloggen och igår på födelsedagen kunde han inte me att säga nej. Så sagt och gjort blev de lite datapill och en hyfsat okej blogg, så nu är jag igång igen. Klockan blev mycket innan jag landade i sängen så idag har jag varit lite trötter, men tog mig ändå i kragen och handlade på Ica Maxi efter jobbet.

Nu har vi gjort fyllda lövbiffar till ett helt kompani och är mätta och nöjda. Jag ska nog sy lite. Har en svart klänning med smock vid brösten á la tubtopp som jag aldrig använt, men i helgen hittade jag så söta virkade blommor som jag ska sy på den så den får lite nytt liv, kanske nåt till brorsans student. De är ju helt sjukt att brorsan tar studenten, en annan tycker att man själv är som man alltid varit och så ser man på brorsan och inser att de gått några år. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0