BM á la Montazami

Japp, nu har vi varit hos barnmorskan. Vår barnmorska är helt fantastisk, lite lik Maria Montazami när hon pratar men inte annars. Hon va helt förtvivlad när vi kom in och frågade va vi hade gjort i helgen (hon syftade på övernattningen på BB) Hon tyckte att vi hade fått vår beskärda del av problem under graviditeten och hoppades för kung och fosterland att vi nu åtminstone skulle få en smidig förlossning.
Hon mätte magen och konstaterade att monstret redan hade fixerat sig. Sammandragningarna har börjat komma igång helt normalt också, så nu övar kroppen upp sig för de som komma skall. Hon trodde inte heller att vi skulle gå tiden ut så nu va de till att göra klart allt hemma. Jag hoppas verkligen att hon har rätt. De är inte så att jag vill att bus-monstret ska bli för tidigt fött utan bara att den kan titta ut lite tidigare än vad som är tänkt, för allas vår skull. Vi ska tillbaka på fredag för kontroll igen och se så allt ser bra ut. Idag va trycket lite högt men ändå på rätt sida och urinprovet visade lite protein men inte mer än att jag kunde åka hem igen. Så nu är de strikt vila som står på schemat.

Imorgon kommer Pärs kusiner Kerstin och Anna på lunch, ska bli så roligt med lite sällis på dan, de går ju så mycket fortare då. Kerstin ska ju också ha barn men hon har bara en vecka kvar till beräknat nedsläpp. Jag är 95% säker på att hon får en liten pöjk och i så fall blir de nog en liten Filip =0) mys! Så Pär är så gullig och förbereder lite lunch till oss imorgon då jag inte ska pyssla med något annat än de som går att göra i sittande eller liggande läge. Vad skulle jag göra utan världens bästa Pärsson?!

Nu har Hugo gått in i sovrummet och gosat ner sig i sängen, tror jag ska följa efter... För snart kommer Pär och då ska här 1000-bitars pusslas för hela slanten =0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0