Sen sist

Ja, vad har hänt sen sist. Alla helgdagarna har passerat och julen är sedan länge förbi och passé. Idag har vi en ledig dag då det är trettondagen och vi har passat på att städa ut julen. Så ljusstakarna är nerpackade och granen ligger på tippen.

Sist jag skrev hade vi inhandlat granen och nu är den utslängd, så jag ska väl skriva några rader om vad som hänt däremellan.


På självaste julafton skjutsade jag Pär till mormor för det traditionella firandet med hans kära mor + släkt. Själv var jag hemma med mamma och bror. Mamma fixade julbordet och brorsan spanade in julutbudet på tv, själv hade jag en aning ont i bollen och tog en extra lur i sängen. Vid tre hämtade jag Pär för att börja firandet hemma hos oss. Så vi åt samtidigt som Kalle Anka skrålade på tv:n. Sivert skulle ha varit med och ätit men han hade olyckligtvis blivit magsjuk och var sängliggandes. Så det blev en stillsam jul med min sida av familjen.


Mamma och brorsan åkte hem på Juldagen och Pär och jag njöt lite av att vara ensamma och lediga, det blev en massa mys vid tv:n och en hel del julgodis.


Annandagen åkte vi ner en sväng på stan för att besöka rean och spendera lite julklappspengar. Vi träffade både Hanna&Marcus och Diddi. Jag handlade lite kläder som var bankish (jobbarkläder) och en ny kalender. Sen bussade vi hem och åt mer julmat.

Lördag kom pappa och vi började laga mat inför Söndagen då det skulle bli lite försenat julfirande med våra kära pappor. Kvällen blev lugn med lite mat och vin.

Söndag kom C-J och Martina med bussen så jag plockade upp dem på stationen, sen vid två kom Sivert och Erik och vi åt pappas världsgoda kalkon-middag. Sen blev det återigen lite julklappar och ett parti monopol. Pappa vann som vanligt och jag lämnade spelet lite tidigare då jag skulle upp och jobba på måndagen. Pappa, C-J och Martina stannade till måndagen och passade på att gå en sväng på stan och A6 innan de åkte hem. Jag jobbade både måndag och tisdag och har aldrig sett så mycket folk på en gång. Varför går man till  banken en klämdag för att ta ut 200 spänn när det är 70 pers i kö?? Sen har man mage att klaga att det är lång väntetid när man kommer fram till kassan. Ja, måndagen var minst sagt en stressig dag. Mitt i allt folkkaos blir vårt datasystem överbelastat och lägger av i 1,5 timme, vilket resulterade i ännu mer kö och kaos. En del fick vänta i över en timme på sin tur.

Onsdag var det dags att fira in nyåret tillsammans med Hanna och Marsus. Även Alexander, Henke och Mister Nice Guy kom förbi en sväng och skålade in det nya året. Det va ett riktigt lyckat nyår med god mat, en massa roliga spel och de mysigaste vännerna.

Nyårdagen blev det vila, dock ingen baksmälla så det var gott, men det blev ändå en låång morgon i sängen för att bara få njuta av att vara ledig. Hugo fyllde 2 år och är nu officiellt ingen valp längre, en stor kille med andra ord. Snart dags att knäcka nötterna :(

Jag jobbade på fredagen, då ingen på banken fått någon som helst semester under jul. Lördagen blev en mysdag, Pär har meckat en himla massa med bilen alla lediga dagar så det blev en go kväll i soffan. När vi vaknade på söndagen sken solen så vi tog en lång promenad och testade den nya spången runt Rocksjön, det var jättefint speciellt med all frost. Hugo tog sig friheten att kissa lite på Hannas ben, tur att hon hade stövlar. Siri strövade runt lös och klarade av mötande hundar galant. Hugo däremot skäller numera på alla hundar han möter, det är såå tråkigt. Ska bli skönt då dagis öppnar imorgon igen, så det blir lite ordning på den lilla herren.

I går jobbade jag bara till klockan två och banken bjöd alla på lunch, så vi alla åt nästan på samma gång, alltid trevligt. Väl hemma hade Pär städat hela förmiddagen och det va så skönt att komma hem. Jag vilade mig en stund på sängen då min skalle värkte, som vanligt.
Straxt efter fyra kom Diddi och det blev en massa tjat och fika. På kvällen hyrde vi Batman "The Dark Knight", tyckte den var riktigt bra. Gick och la mig efter filmen, medans Pär hejade på små kronorna och inte gick till sängs förens vid fyra. Så imorse sov vi länge, igen :) Sen tog vi oss faktiskt i kragen och slängde ut julen som sagt. Pär är nu iväg och meckar med bilen, jag hoppas att han kommer hem snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0