Migrän

Idag har jag varit hemma från jobbet. Har sådan fruktansvärd migrän. Brukar ju ha det med jämna mellanrum, oftast går det över med lite piller och en god natts sömn. Men nu har jag haft ont i huvudet sedan måndags eftermiddag, gick och la mig vid tio igår för jag hade sådan värk så jag inte kunde titta. Vaknade imorse och det hade ännu inte gått över, så det var bara till att krypa tillbaka under täcket. Nu har jag varit ute en liten sväng och köpt nya piller och hoppas på det bästa. Känner mig lite fånig över att ha varit hemma påg av huvudvärk men set är så svårt att förklara hur ont det verkligen gör, jag blir helt illamående, får svårt att titta man känner sig helt handikappad. Nog om det!

Hugo och Siri har varit på dagis igen efter juluppehållet. Det har funkat kanon, tydligen är det två tikar som löper men Hugo hade inte brytt sig det minsta förens Matte kom innanför dörren....
Hugo och Siri ska gå ner och bara vara halvtid på dagis då det är en tjej som ska vara lite dagmatte åt dem två dagar i veckan. Det är en arbetskamrats dotter som är hemma och sjukskriven som vill ha lite sällskap på dagarna, så då ska hon ta hand om HuSi tisdagar och onsdagar. Vi hoppas att det ska fungera bra, då det kommer göra rätt mycket på dagisräkningen :) Nåt ska hon väl få för besväret, men vad är lämpligt?!

Pär står i köket och lagar ChiliconCarne, jag är så himla hungrig, har inte ätit något på hela dagen, då jag bara har sovit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0