Äntligen

Då var man äntligen hemma igen. Idag blev det mycket att fixa med efter stängning. Vår gamla myntmaskin från tidig stenålder tenderar att nu som då räkna fel och med en diff på 24 000 blev det till att räkna igenom alla mynt. Även att det görs med maskin tar 40 000 i mynt sin lilla tid, men nu är jag hemma och nu är det snart dags för kvällsmat.

HuSi har lattjat på dagis hela dagen och ligger som två utslagna hjältar. Siri har börjat ett litet tokigt beteende.  I hallen har vi en bänk som kan vara bra att sitta på när man ska ta på sig skorna, under den har hundarna en filt som de kan vila på när de känner för det. Siri gillar den platsen speciellt, men nu har hon börjat flytta på denna filt. Inte bara en liten bit utan runt i hela lägenheten, ena gången ligger den i köket, andra gången i soffan och tredje har hon burit in den i lilla rummet. I de få fall hon låter filten ligga under bänken, knölar hon runt på den och "bäddar" till förbannelse. Hon vill väl helst ligga i filten och sova, en sådan liten myskorv.

Pär har åkt tillbaka till jobbet för att mecka med bilen, nu är det upplpppet som gäller. I helgen ska även jag hjälpa till med det lilla jag kan, typ städa och putsa lite rost, roligt värre! Jag är rätt hatisk mot den där gamla bilen. Den är stor som ett skepp och omöjlig att fickparkera. Men nu när man har varit utan bil så länge, så saknar jag till och med den gamla skorven. Den får ett plus i kanten då man kan lasta hur mycket som helst.

Nu ska jag förflytta mig till soffan och inte göra ett skit mer idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0