Äntligen helg och glada besked :)

Veckan har varit fullt ös, medvetslös och de är lika med dålig med nya inlägg på bloggen. Sen banken kom in i mitt liv har jag blivit lite av en helgbloggare, önskade man orkade ta sig lite mer i kragen.

Jag tror jag börjar med det glada beskedet.... Från och med måndag är jag inte längre anställd utav bemanningsföretaget Framtiden AB (inga dåliga skämt, tack) utan av Swedbank=bättre lön och jag har fått ett långvik. tom sista augusti. Jag är så glad att jag började lipa när jag ringde till mamma. Låter kasnke larvigt, men inte förens man har varit arbetslös en längre period förstår man hur mycket ett arbete betyder.
Så nu är Ciccan bankish en lång tid framöver ;)

Hugo har blivit kastrerad, efter att ha eskalerat med sina utfall och efter att ha börjat bajsa in revir i sofforna på dagis blev det till att ringa PappaFinans och boka en tid för kastrering. Så i onsdags blev Hugo berövad sin manlighet,  har 16 stygn vid snoppen och en liten, liten, liten pung, till råga på allt får han gå runt i fån-tratt.
Han är jätteduktig och behöver inte ha tratt när vi har honom under uppsyn, dock har hans beteende blivit värre, det blir visst det innan de "lägger sig". Så efter cirka två veckor märker man effekten och dessa två veckor innebär hårdträning för att få fram ett bättre beteende som ska "fastna". Håll tummarna, så håller vi hårt i tålamodet.

Siri är bara allmänt glad  och fortsätter flytta sin filt, pussas, härma Hugo och trippa runt som den lilla dam hon är. En ny rolig grej som Siri har för sig är att plundra leksakskorgen.


En näst intill tom leksakslåda...


En helt oskyldig Siri, som flyttat runt på sin filt och därpå lagt alla leksaker hon kunnat hitta. I bakgrunden ser man även marodören Siris verk... när hon ätit av våra tapeter...

Imorgon sak Hanna och jag sälja gamla kläder på loppis. Vi gjorde de en gång förra året och man kan sälja vad skit som helst, så nu har vi rensat ur våra garderober och ska tjäna oss en hacka på sådant som man ananrs hade slängt eller skänkt. Sen blir det nog ett glas vin på Twin för att fira jobbet och den förhoppningsvis goda försäljningen.
Hanna har startat en blogg, där hon lägger upp foton som hon tagit och illustrationer som hon gör. Hon är helt fantastiskt duktig, hon har verkligen ett öga för detaljer. Jag håller tummarna för henne att hon snart ska hitta ett jobb där hon får utlopp för sin talang och kreativitet.

Pär är återigen iväg och meckar med bilen, snart, snart ska den vara klar. Besiktningen gick inte som vi hade hoppats och det blev fyra nya fel och ännu en ombesiktning. Han är ihärdig som få, jag tycker vi ska skrota skiten, men Pär ska bara ha iordning bilen. Löv ju, Pässon!

Nu ska jag spana lite på Let`s Dance

Kommentarer
Postat av: Andrea

Grattis Cicci! Måste kännas underbart!



Sköt om familjen och ta hand om er!



Mvh/andrea

2009-01-24 @ 23:33:12
URL: http://digitalfotografen.blogspot.com
Postat av: Cicci herself

Tackar, de känns verkligen toppen! Hur är det med er därnere, har du hittat något jobb?

Hälsa Viktor.

Många kramar

2009-01-25 @ 13:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0