Halvsjuk

Jobbar och sliter som vanligt igen efter påskledigheten. Sliter kanske jag inte gör i ordets rätta bemärkelse men när man är lite lagom halvsjuk så känns de rätt så motigt att jobba, särskilt med kunder som bara ska tjata. Är så fruktansvärt trött på de kunder som bara slänger fram sina uttagskort på disken och säger att de ska ta ut pengar...
Jaha, ser jag ut som någon jävla automat eller?! Skriv en lapp och ställ dig sist i kön, loser!
Tänk om man kunde säga så emellanåt. Vi har en stammis på banken som kommer tre dagar i veckan och stinker piss, man märker när kunden kommer in genom dörrarna och lukten sitter kvar en halvtimme efter att denne gott, tur att man är lite täppt nu när humöret tryter i kapp med att näsan rinner.
Jag har lagt mig i sängen och sovit varje dag efter jobbet, gått upp vid halv nio, käkat och sen tillbaka i sängen, idag är inget undantag så nu ska jag snart krypa ner igen. De blir dock en liten stund med ljudboken först. För jag har ju äntligen fått min iPod touch, de va de första jag inhandlade för min lön :), den är helt fantastisk, jag är så sjukt nöjd, funderar på en iPhone nästa gång...

När jag kom hem efter att ha hämtat hundarna på dagis var Pär ännu inte hemkommen så vi gick för att möta honom om väntade då vid Gräshagskiosken, de blev säsongens första glass som avnjöts på gräsmattan i solen. Hugo och Siri fick en alldeles egen glass, en vaniljpuck, själv åt jag en lakritspuck och Pär sin traditonella Magnum, som vanligt, har nog aldrig sett han äta en annan "pinnglass". Men de är väl tur man har sina favoriter.

Nej, nu blajar jag bara om en massa tråk så nu ska jag nog nanna, vi har fått lite problem med dagis och det tynger mig lite, ska berätta det imorgon.

Sov gott!!



Solande vovvar från förra årets säsong, har inte blivit några nya solbilder från balkongen ännu :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0