Vinnare..

... av tipspromenaden som hölls av Martins Hunddagis lördagen den 30/8 är Cecilia Carmling. Jippie!! Detta glada besked fick jag idag när vi var på Martins Hunddagis för att hämta sysslingen Rex, Johan och Maria jobbade båda sent idag och vi ställer gärna upp med lite hämtning då vi kan passa på att busa lite extra med tre hundar. När vi kom dit blev vi gratulerade av både Martin och Clara (ägarna av dagiset) till att ha vunnit tipspromenaden. Både jag och Pär såg ut som två stora fån då vi inte hade en aning om detta. Grymt kul överraskning. Vi hade elva av tolv rätt och tvåan hade åtta rätt, så de vart en promenadseger. Vinsten är en veckas vistelse på Martins Hunddagis pensionatavdelning. Så vi är riktigt lyckliga!!

Annars idag är jag ganska nära sammanbrottet eftersom båda våra hundar  beter sig som två vildar ifrån djungeln. Siri har kissat inne hela dagen, rymt på promenaden och vägrat att gå in när vi varit ute. Jag fick tillbringa 15 minuter med att jaga henne på vår bakgård i förmiddags, då hon vägrade komma. Det ska då tilläggas att Hugo gladeligen skulle hjälpa till men bara gjorde saken värre. Tillslut strömmade tårarna av ren förtvivlan och Siri fick sig en rejäl utskällning när jag fick tag i henne, för hon kan faktiskt "kom".
Hugo fick sitt frispel när vi busade med Rex på gräsmattan nu i eftermiddags. Alla tre hundarna är som besatta av att äta gräs så när Hugo blev nekad och fick sig en tillsägelse högg han mig i handleden. Vi brottades och jag vann. självklart. Men varje gång jag skulle släppa upp honom förökte han hugga mig igen, så även där kom tårarna och jag undrar vad som hänt med mina hundar, måste vi avliva dem kanske?

Så här sitter jag med min svullna handled som blivit lite fint blå och prydd med en go och rund liten knöl under skinnet. Ja, livet är ju roligt nästan jämt och varför ska man få vara glad en längre stund när det finns möjligheter att vara ledsen?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gummisen då, de va verkligen en händelserik dag du haft! Grattis till vinsten förresten, du är så duktig =)

Hoppas Husi sköter sig bättre imorgon, annars får du hota dem med att tant Hanna kommer o hämtar dem ;)



Puss

2008-09-23 @ 21:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0