Smådjurskliniken

Jaha, då har Hugo haft sitt första veterinärbesök förutom vaccinationerna. Han har fått kli...
Det är som små små koppor mellan skuldrorna och vid svansroten, han är röd kring ögonen, pälsen är tunn och huden torr. Så det blev ett besök på Smådjurskliniken i Kottebo. Vanligtvis brukar vi åka till Collins Veterinärklinik men de hade inga tider och det började kännas ganska akut, då utslagen blivit värre och värre. Så det blev en ny veterinär och jag måste säga att de va supertrevliga och kanonduktiga. Även Siri fick sig en liten koll för att vara säkra på att inget smittat hennne också.
Tyvärr kunde veterinären inte säga vad utslagen och kliet berodde på men vi fick medicin mot parasiter och skabb samt ett shampo mot  irriterad och torr hud som även dämpar klåda. Det blev även strikta linjer gällande mat och godis. Ingen vanlig mat, frukt eller godis. Inget nallande i varandras matskålar. Enbart en sorts godis och inga Frollicar. Så nu ska Hugo duscha var tredje dag och shampot ska verka i ca 15 minuter varje gång. Jag kommer bli omåttligt populär efter den behandlingen. Hela kalaset gick på 590 riksdaler utan medicinen, så vi är ganska nöjda.

Senare i eftermiddag blir det träning med Hund-Eva och då ska vi gå blodspår. Ska bli himla spännade. Pär är lite rädd att Hugo ska få smak för blod och anfalla oss när vi sover... Tror han har sett för mycket på tv.

På fredag kommer Patrik och hälsar på, ska bli så himla trevligt. Vi har inte sett honom sen vi tog examen, så de ska bli skoj att höra hur livet leker i Stockholm.

Jobbsökandet går segt. jag söker alla jobb jag kan hitta, vartenda litet skitjobb som finns, men ändå är jag arbetslös... Hoppet börjar tryta liksom pengarna på kontot, så snart vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Tror jag har bestämt mig för att öppna eget, vad det blir är en liten hemlis...

Nu kommer snart Husse Pärsson hem på lunch, vi andra ska krypa ner i sängen och vila upp oss för träningspasset i eftermiddag.

Snurpan är ute och skuttar

Lill-Snurpan på äventyr

Kommentarer
Postat av: Elin

Lilla Hugo stackarn! Så tråkigt när de får en massa saker som man inte har en aning om vad de är. Va trist att Ni inte kommer, men det tar vi en annan helg!! Finns som sagt alltid plats här under dessa tider på åert. Just det ska kanske till Jönköping 14 - 15 maj på camping konferans:)Men inte bestämt än (beror på om jag får ledigt) Då måste vi ses!!!Schysst att du med har den tröjan, hoppas den passar bara så svårt med stl. KUL att du uppdaterar nu!! Det ser ut att lysa om din mamma! Känner att jag svamlar lite nu, trött men vi hörs absolut av i helgen. Vill veta vad du har för planer?? Nyfiken!!

Ha det bra och hoppas Hugo blir bra snart!! Kram Kram

2008-09-17 @ 20:06:28
URL: http://wildakruttan.blogg.se/
Postat av: mamma

den lilla godingen,gillar faktiskt griseknoen eller hur........

2008-09-18 @ 22:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0