Hund-Eva

Jaha, nu har hon varit här igen, Hund-Eva. Jag tog hundarna på en promenad körde lite övningar och stimulerade deras hjärnor så de skulle vara lite trötta när Eva kom på besök, för det gäller att uppföra sig när hundvetaren kommer på besök:) Men icke, båda vovvarna sprang omkring som två ryska troll, hur länge som helst och Hugo försökte göra inbrott i Evas väska. Men hon gillar både Hugo och Siri ändå. Nästa vecka ska vi börja träna med hundarna, se ska bli spännande.

Nu har vi även fått Herbalife introducerat för oss och imorgon börjar vårat nya liv. Jag är taggad till tusen och Pär är överlycklig att det finns en shake som ska smaka äppelkaka, han har velat prova den hela kvällen. Men den som väntar på någe gott...

Läser min käre vän Elins blogg emellanåt och hon är så himla duktig på att uppdatera, måste ta mig i kragen igen... Hennes hundar heter ju Wilda och Mini och Elin har ett gemensamt smeknamn på dem, WiMi. Tycker det är så himla tuff så jag ska kalla Hugo och Siri för HuSi, inte lika tufft på långa vägar men lite praktiskt. Siri har börjat lära sig sitt och stanna. Hon är även en riktig pärla på att gå lös, hon håller sig tätt bakom eller en liten bit framför. Kommer det något annat intressant på vägen, som en joggare eller en cykel tittar hon lite försynt på mig som om hon ber om tillåtelse. Ropar jag då på henne och rotar i ficka efter en godis är hon som klistrad vid benet. Tror hon kommer bli en sådan toppenhund.

För tillfället monterar Pärsson ihop vår barngrind som vi har införskaffat, målat vit och ska placera i dörröppningen till köket. No more dogs i sängen. Så himla skönt att få sova en hel natt utan att någon slickar en på benen, barrikerar ens kudde eller morrar när man ska vända sig i sängen. Pär tar nog priset då han en hel natt legat och myst med Hugo och klappat om honom så gott... intet ont vetande om att han haft Hugos rumpa i ansiktet hela natten =0)

Pussgurkorna
Lillsnurpan och Storsnurpen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0