Helgen som gått...

.... är förbi och passé. Så nu är det måndag igen, tråkmåndag. Jag vet att jag skriver tråkmåndag ofta, men det är verkligen så. Eftersom det är torka på jobbfronten så går jag här hemma hela veckan utan att ha speciellt mycket att göra. Så när helgen kommer lever jag upp, då blir det äventyr och en massa sällskap hela dagarna. Så därför ar måndagen värst, det är liksom så långt till nästa helg då.

Hm... Kanske ska skriva om min lilla fika med Hansan i torsdags. Det var jättemysigt, vi gick till Wasas påtår och käkade lite lätt, tur var väl det, för när jag kom hem hade Pär ätit upp alla paj. Vi pratade om ditten och datten och tiden bara flög iväg. Jag följde Hanna hem, sa hej till körtelfeber-sjuke Marcus och beundrade de nya tapeterna. Mycket snygga. Utanför dörren stod den lilla stensamlingen med Batman mitt i klungan och hälsade en välkommen. Pär kom faktiskt och hämtade mig och min cykel som har stått parkerad hos Hanna&Marcus i tre veckor. Fick mig en liten pik att det var dålig tajming då klockan var tjugo mnuter över åtta och mitt i Idol. Men han är en sann hjälte, min lilla Pärsson.

Fredagen innebar träning och idag var det premiär för blodspår. Hug klarade det galant och bara flög fram i det höga gräset. En och annan sloddroppe fastnade på nosen och hela pälsen blev full av borrar. Hugo klarade även de två vinklarna och fann tillslut klöven. Stolt som få bar han den en bit. Sedan  åkte vi upp till Stadsparken och övade lite passivitetsträning vid ankdammen. Siri är ju inte så stressad av sig så hon la sig för att tugga gräs, som en annan ko medans Hugo höll sig på helspänn. Han slappnade av litet med tiden men hade fortfarande stenkoll på läget. Så på onsdag blir det ett nytt blodspår som då legat och vilat lite längre och en rejäl passivitetsträning vid ankdammen.

När Pärs slutade jobbet blev det till att inhandla diverse saker eftersom Patrik senare på kvällen skulle anlända från storstan. Det blev även storstädning och matlagning.
Så när gästen väl gjorde entré var de tfinare än på länge hemma hos oss och vi satt uppe och språkade till klockan blev fyra.
Lördagen innebar en sväng till torget och brunch på Bodegan. Sen åkte vi för att handla mat till kvällen och väl hemma igen spelade pojkarna tv-spel i fem timmar och jag passade på att vila lite. Efter tuppluren blev det till att ta plats i köket och kvällens meny bestod av kantarellost-fylld lövbiff, hemma-snickrad klyftpotatis och kantarellsås. Det la sig fint på hullet och efter det dök vi ner i soffan och kollade på en film; JUNO. Den filmen gick rakt in på allas topplista och den är ett måste. Även den kvällen visade klockan fyra innan vi kom i säng.

Efter brunch på Bodegan även på söndagen blev det en sväng upp till Stadsparken för promendad och för att beundra utsikten över staden. Vi tog även en sväng till loppisen på Stallqvarn. Eftersom det var så himla fint väder bestämde vi oss för att besöka även Huskvarnas utsiktsplats och beundrade Jönköping från andra hållet. Det hela avslutades med en kaffe och kaka på Kroatorpet.
Vips hade klockan blivit dags att fara, Patrik skulle tillbaka till Stockholm och vi till vardagens bestyr.

Tog mig faktiskt i kragen och ringde min gamle vän Elin också. Vi har pratat så länge om att vi ska ses men de blir aldrig av, så nu ska vi banne mig planera in en hel framöver då vi ska åka upp. Och då ska vi verkligen åka om vi så lider av spetälska.

Det har varite en mysig och lugn helg med mycket gott att både äta och dricka. Så nu är det bara att ta sig an den här veckans bravader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0