Slarvmajan; Siri och en stolle till granne...

Vi som har tyckt att Siri varit så duktig på att gå till tidningen för att kissa. Men nu har hon börjat slarva nåt så in i norden. Hon kissar lite här och kissar lite där... I sin korg, där hon sover... knepigt eftersom hundar inte kackar i eget bo?? På Husses täcke, två gånger till och med, under matbordet... På mina nya sittkuddar som ligger på golvet... Ja, hon väljer sina ställen kan man säga. Hon kunde väl åtminstone sätta sig på golvet eller någe istället för att kissa på alla våra saker... knepig tjej.

Annars håller vi på att dö av värmeslag... Hundarna strejkar så fort det vankas promenad, så hädanefter kommer vi att leva som nattdjur. Sova på dagen och leva på natten.

Åh, jag höll på att glömma det viktigaste. Inatt klockan 03.14 för att vara exakt släntrade vår kära granne på nedre botten hem med ett antal tjejer i släptåg, alla lite lagom runda under fötterna. Stollen till granne, kör igån stereon på saftigt hög volym, han gillar tydligen hårdrock. Så finfin dunkadunka-bas och ljudliga gitarrsolon ekade i huset på Boggesundsgatan inatt.
Hugo började morra då sällskapet gick ut och rökte på balkongen samtidigt som de reder ut varifrån de kommer, från början. Övervägande dela av tjejerna kommer ifrån Lekeryd, de säger ju allt ;) Sen lagar stollen mat och tjejerna jublar över vilken mässterkock de besöker. Pär är vaken och så irriterad att rumstemperaturen är över 40 grader.
Klockan 04.03 ringer Pär störningsjouren, de kommer, gör något, åker, ingenting händer...
När klockan är straxt efter fem klär jag på mig och vandrar ner, som en 65-årig tjurkärring. Jag ringer på dörren... inget svar, jag bultar på dörren... inget svar, jag hänger mig på ringklockan... och ut kommer stollen så full så att jag blir berusad av själva ångorna.
- Hej tror ni att ni kan stänga av musiken, de börjar nog bli dags va?
Stollen stryker mig över kinden och säger.
- Lilla gumman, stör vi dig?
- Eh... ja, klockan är fem, ni har spelat sedan tre och en del av oss ska upp och jobba vid åtta, de är liksom onsdag idag... Så, ja, ni stör.
Han drar in mig i sin famn och ber om ursäkt.
- Hörs de såå väl?
Nej, jag är bara här klockan fem på morgonen för att jag har på känn att ni kanske har fest?! Jävla dumhuvve!! Jag får bända mig ur hans famn och stollen lovar att sänka. Han undrar även om vi varit vakna hela tiden?
- Japp, vi har trallat med i era låter och tjejerna är tydligen från Lekeryd!
- Ojdå, jag ska prata med dem...
Väl uppe igen har de faktiskt tystnat och jag fnissar lite för mig själv i sängen. Pär undrar vad som är så jävla kul och jag säger att vi har varit studenter i tre år, varit på fester vardag som helg, hållits vakna av fester vardag som helg... Nu är vi färdiga med plugget, köpt oss en lägenhet på lugna Gräshagen för en halv miljon och bland det första som händer är att grannen har fest till klockan fem på morgonen en onsdag när man ska upp och jobba vid åtta. Ja, ibland är livet härligt!!
Vi somnar straxt efter och inom en halvtimma börjar Siri att gnälla, då är det dags att vakna, tycker hon.

Kommentarer
Postat av: Erik K

haha ni börjar bli gamla ;) Bra gjort dock att säga till! Eloge till Cicci...en annan hade ju dragit i sig några pilsner och hängt på festen... =)

2008-08-01 @ 13:30:39
URL: http://www.kaveren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0