Migrän och semesterpanik

Som sagt, det är sällan någonting blir som man hade tänkt sig. I löradags skulle grannen; kusinen med flickvän kommit hit och käkat, druckit gott och vi skulle bara ha lite skönt lördags-häng, men icke. Vid lunchtid slog den till, migränen. Tror att det var värmen i kombination av för lite vatten och dåligt med sömn (tackar Siri för det sistnämnda). Så det blev att ställa in den planerade kvällen och gå till sängs med polarna Eeze. En annan tål varken ljus, ljud eller värme när värken slår till, så de blev att låsa in sig i sovrummet, tackar Gud eller vemsom för att sovrummet är svalt, och lämnade över allt ansvar till Pärsson.
Vaknade några timmar senare och huvudvärken var borta, de är nog första gången som det inte suttit i i tre dagar. Skönt! Vi funderade på att planera på lördagens aktiviteter men utan att ha handlat och lite öm i bollen, så satte jag mig vid datorn istället. Husse somnade på soffan av utmattning, han har nog inte dubbel-hundpassnings-vanan inne helt enkelt.

Och då, helt plötsligt uppenbarade sig den... Den lilla stugan vid vattnet med öppen spis. Endast 200:-/natt och 2 mil ifrån Jönköping. Jag ringde direkt och det var ledigt. Jag väcker Pär som i sömnyran undrar vad tusan det är som är på gång.
- En stuga, vi kan bada och mysa och sola och vi stannar där tills imorgon och det är billigt, och och och... Glädjeyra från min sida att slippa stan och en varm lägenhet för bara en liten stund.
Pär muttrar lite och surar i två minuter över att inte ha blivit tillfrågad. Surprise!!
Så vi packar, lite mat, badkläder och hundprylar. Stuvar in allt och alla i bilen och familjen Carmling/Kaverén åker återigen på äventyr.

Stugan var underbar, den var belägen på en liten udde med egen sandstrand och en fin liten altan. Utedasset ökade enbart på charmen och jag var helt salig. Hugo och Siri studsade runt i glädje och frihetsnojja. Snabbare än snabbast var Hugo i och badade, han är nog mer fisk än hund.
Så det blev bad, tacos bland tallar och björkar och en himla massa bus i blåbärsriset. Till och med lilla Siri vågade sig på ett dopp. Senare när vi tittat på solnedgången från första parkett blev det korsordslösande intill småtimmarna. Väl vid läggdags gick jag på mördarstråt med flugsmällan i högsta hugg då smådjur inte står högt på min lista, speciellt inte i sovrummet, vid läggdags. Monstrena tog plats i sängen samt Pär och jag. Mycket mys!

På morgonen blir jag väckt av tre glada som varit ute och plockat blåbär till frukost. Flitens lampa lös tyvärr inte så länge så den enda som fick blåbär till frukost var jag! Min familj är helt underbar, älskar er alla, speciellt dej, Pärsson. Jag är tydligen inte den enda som gillar blåbär, Siri hade tydligen ätit mer än hon plockat, ack ack ack.
Sen blev det återigen sol och bad, lite disk och lite städ. Vid sex-tiden rullade vi hemåt stan igen. På vägen passerade vi Siris gamla hemtrakter och vinkade glatt till Stor-Matte Carina och mamma Kia. Vi kommer snart och hälsar på er!

Så är det någon som är sugen att hyra en finfin stuga, där man kan vara som man vill? Vi tipsar gärna! Imorgon är det måndag och Pär ska jobba igen. En annan har ju ledigt i augusti om jag inte får något jobb. Så är det någon som vill ha sällskap på dagarna är vi tre som kan bjuda på underhållning och bus.

Må gott!!

Stugan  Utsikt från verandan  Sjön ligger blank som en spegel, fina fisken! 
Mer utsikt och mer stuga 
Hugo och Siri känner in sina nya marker.

Nya intryck = Vila  Bästa platsen, Husses kudde.
Hugo vaktar  Vår lurviga fisk som skäller.  Hugo visar upp beachen och vill ha sällskap i vattnet.

Kommentarer
Postat av: Felisia

Cicci! Jag vill ha tips tips tips om stugan! Jag drar iväg ett mess till dig med en gång! Pöss!

2008-07-28 @ 14:37:32
Postat av: Cicci herself

Halloj Felisia!



Roligt att höra att vår kaotiska vardag glädjer någon annan =0) och att det underlättar ditt jobb. Vi har ganska roligt själva. Ska skriva så mycket jag bara orkar.



Stugan var super, den kan jag verkligen rekomendera, vi får som sagt höras på telefon, de är lite lättare att förklara då.



Hoppas nu att vi kan ses snart. Pussar och kramar från oss alla!

2008-07-28 @ 23:21:11
Postat av: Felisia

Ja, för fasen, skriv på! =) Som du kanske märkte så plingade inte din mobil igår kväll... Det var inte mycket som plingade i min hjärna då heller vill jag lova... Åkt på en rolig förkylning så här i högvärmen! Hur *** det kan gå ihop!!?? Men jag hör av mig nån dag! Massa kramar på er!

2008-07-29 @ 14:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0