Jag har bevis...

... på att Hugo tycker att det är mysigt att ligga nära Siri för att sova. Det går över förväntan bra med både Siri och Hugo här på hemmaplan. I vanliga fall brukar Hugo göra utfall mot andra hundar (speciellt små svarta pudlar) men här hemma tar han snällt hand om lillsiss. Enda gångerna hon inte är okej är när hon kommer nära vid sovdags, ska konkurera om mat som kan tappas från matbordet och när hon gör sina puss-och-bit-attacker.
Men idag när jag satt vid datorn kom det två trötta hundar och la sig under skrivbordet, tillsammans och mös, Siri fick till och med tillåtelse att putsa lite på Hugos tass. Han är en sådan ängel, min lilla Hugo.

Första sovmyset under skrivbordet  Jäätttenära myser de!!  Hugo och Siris sovmys

Bilderna är inte av högsta kvalitet men det är motivet som räknas. Observera att jag har fotat dem i smyg som värsta paparazzi-fotografen, anar att Hugo upptäckte mig på sista bilden. Så nu har den stora hemlisen läckt ut, att Hugo faktiskt gillar Siri.

Annars har kvällen innehållit en glass med tillhörande promenad i Stadsparken, det var hur mycket folk som helst eftersom det var dans på Fröjden, Wahlströms spelade, om jag inte missminner mig så är de från Vadstena, metropolernas metropol.
Siri höll på att skrämma slag på en muslimsk kvinna i Stadsparken när hon stor som ett lejon och med ett gap som en hel draken rusade mot den gående familjen i en geopards hastighet. Som tur var fick jag stopp på henne innan hon hann äta upp kvinnans barn =0)
Fy dej, Cicci. Man ska faktiskt inte skämta om att en del människor är rädda för hundar eller helt enkelt inte tycker om dem, iaf inte så som vi gör. Hi, hi, men lite roligt är det att de är så rädda för lilla råttan Siri.

Själv har jag varit lite trött på Siri idag. Hon gnäller så himla pass hela tiden, man kan inte lämna henne en sekund. Sätter man sig på sängen och Hugo hoppar upp så skriker hon som en stucken gris. Hon gnäller inte utan hon skriker, rakt ut. Om man tror att man kan trötta ut henne, då har man fel... Har försökt, det slutade med att hon skrek en hel natt och vi fick två timmars sömn samt hotas utav vräkning.
Provade att ha dem båda i bilen en stund i eftermiddag, Siri tjöt som ett bilalarm och vårt regnr blev uppropat i högtalarna... Kan ägarna till en vit Ford Mondeo, regnr: JXU 925 vara snälla att flytta sin bil, ni skrämmer iväg kunderna. Kan ägarna...
Näevars, inte riktigt så illa men hennes skri ekade på parkeringen.

Nu blir det lite film igen på projektorn. Kanske skulle recensera filmerna vi ser under en egen liten flik, bara för skojs skull... Har inte hört något från jobben jag sökt, men fortsätt håll tummarna tills de blir blå av blodstopp och trillar av.

Puss på er alla trogna anhängare till familjen Carmling/Kaverén
(undra när alla kommer att samlas under ett namn...)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha, jag är helt säker på att våra hundar är tvillingsjälar Hugo/Wilda och Mini/Siri:)

När var de Lars spela? Har ju bokat resa nu. så gäller att hålla i alla sedlar man och mynt man äger.. Svårt! Kul att det går så bra med Hugo och Siri!



Kram och Godnatt från oss!!

2008-07-30 @ 23:29:27
URL: http://wildakruttan.blogg.se/
Postat av: Cicci herself

Halloj!

En tvillingsjäl till var hund skulle inte vara dumt, då vet man iaf att man inte är ensam om att ha världens knäppaste hundar ;)

Gud, va gott med en resa. Vi har tänkt att åka iväg när vi båda fått ordentliga jobb, för att fira lite. Men som de ser ut nu lär det nog dröja. Larssa spelar den 16 augusti, vet hur det är att vända på slantarna, men det skulle vara hur kul som helst om ni kom ner :)

Nu ska jag städa och tvätta, kul värre.

Kram kram

2008-07-31 @ 13:51:36
URL: http://carmling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0