Fy tusan för måndagar

Usch, har känt mig konstig hela dagen, lite illamående i kroppen, konstigt. Annars har det bara varit en helt vanlig, tråkig måndag.

Sverige är ordet LAGOM:s hemland och ändå är det få saker som är lagom här, runtomkring. Vintern finns inte längre, det är bara snöslask eller så blir det snöstorm i tre dagar och 30 minus grader. Sommareren kommer i april-maj, försvinner och gör comeback i slutet av augusti. När den väl kommer gör den det med besked, 35 grader varmt och inte en vindpust. Däremellan är det inget annat än regn, regn och lite mer regn.
Kunde det inte bara vara lite lagom. Lite lagom med snö och lagom många minusgrader? Lite lagom varmt och en lagom ljummen sommarbris? Lite lagom regn om nätterna och en och annan lagom regnig tända-ljus-mysa-se-på-film-dag? Var har allt lagom tagit vägen?!

Idag har vi tre soffpotatisar inte gjort så mycket, både Siri och Hugo strejkade på promenaden pga värmen. Så det blev en långis på kvällen istället. Små och få promenader gör att energin lagras här hemma och det betyder att det varit ett herrans spring fram och tillbaka i lägenheten så fort den vänliga väderguden släppt in lite svalka i vårt hem. Först kommer Siri i trehundra med Hugo tätt efter, sen ser man en vit och brun boll rulla runt och in i mina fina glaslyktor som står på golvet, omgång tre kommer Hugo springandes för glatta livet med Siri i hasorna, lite lätt morrandes. Vi tror hon leker tjejerna tar killarna och Hugo är livrädd för tjejbaciller, lilltjejan vill ju så gärna pussas!! Och efter allt detta börjar det om igen.... Avundsjuk någon?! Näevars, det är rätt så mysigt.

Pär och jag har sett Sweeny Todd ikväll, tyckte att den var jättebra, dock inte så bra som jag tänkt mig. Men Burton är en av mina favvosar så man har kanske lite för höga förväntningar ibland. Känner visserligen att det är en film som måste ligga till sig litet. American Gangster var en himla bra film, men Jumper gjorde mig sjukt besviken, blir mer och mer irriterad ju mer jag tänker på den. Den hade kunnat vara en superfilm, men icke!!

Så nu ska vi gå till sängs och hoppas att Siri sover så bra som hon gjorde inatt. Hon är en pärla, hon håller sig nämligen hela nätterna trots att hon bara är nio veckor, skönt! Imorgon hoppas vi på en LAGOM temperatur så att vi kan vara ute lite mer på dagen.

Så försök att sova nu om ni kan, det kan inte vi... Det är nämligen inte LAGOM varmt eller kallt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0