En helt vanlig fredag

Idag har Pär varit ledig från jobbet så de här är vår lilla minisemester, eller en liten långhelg. Det är iaf skönt att vara lediga, tillsammans. Förutom att det har varit ett evigt fästingplockande (hittade en som satt sig på lill-snurpan) så har vi hunnit med en hel del.

Uppe med tuppen då Siri gnällde och skulle pinka vid halv sju, sen morna vi oss allesammans i sängen. Pär är orolig att det kryllar av fästingar i hela vår säng, risken finnes.
Sen blev det en långis för vovvarna, över stock och sten, tillsammans med Husse. Matte var "barnledig" och befann sig på egna äventyr.

Vid lunchtid drabbades familjen Carmling/Kaverén av den mystiska sovsjukan och var tvungna att omedelbart gå till sängs.

När vi vaknade fick vi besked om att det skulle komma storfrämmat från Trollhättan. Pappa, C-J och Martina kom upp och sa hej innan de skulle åka bussen hem till Östergötland. Pappa kom dock tillbaka på en kopp kaffe och nybakt kaka som min husliga fästman bakat. Det var en mycket god sommarkaka med blåbär och hallon samt en klick vaniljvisp. Han kan den mannen.

Pappa stannade inte länge och vi följde honom till bilen. Då passade vi på att åka på äventyr med Eriksson, min blivande svåger, Pärs bror och Hugos favorit, kanske Siris blivande... favorit alltså, inget annat!! Äventyret resulterade i en mycket snygg skjorta.

Efter den lilla trippen blev det bad i Västersjön med tillhörande promenad då Hugo kissar ohämmat efter sina otaliga simturer. Han passar nämligen på att svälja halva sjön när han badar, han får nämligen inget vatten hemma. Siri badade med måtta (framtassarna) hon tyckte att leran var godare. Bredvid oss badade två stora hundar, en gul labbe, megastor och en vaktel. När de fick syn på lilla Snurpan kom de i full fart, jagade Siri ner till vattnet och gav henne ett högst ofrivilligt bad. Husse snabb som en vessla fiskade upp lillan, höll henne tryggt i famnen med bestarna på behörigt avstånd. Vi får hoppas att hon inte blir rädd för vare sig andra hundar eller vatten.

Väl hemma blev det lite mys på filten under körsbärsträdet, vi åt bär och myste lite. Matte gav sig än en gång på att fotografera, men de blir mest suddigt då ingen av motiven behagar att vara stilla. Efter lagom många bär gick vi in.

Eftersom Husse är så ruskigt huslig idag lagade han också mat som sedan avnjöts på balkongen. Lyxigt!

Senare ringde farsgubben och var glad över sin nysdda gardin som jag slängde ihop under besöket. Det ska tilläggas att detta är den andra gardinen jag syr till samma fönster inom loppet av en vecka. Detta då far min första gången skulle ha en gardin som var 74 centimeter bred, sen visade sig att fönstret var 91 centimeter brett och att den första gardinen såg löjligt liten ut i köksfönstret. Andra gardinen syddes med marginal och blev 150 centimeter bred och kunde då rynkas en aning då den blev skarvad pga tidigare felmätning. Lycklig som få kunngjorde pappa att gardinen satt som ett smeck. Skönt!

Nu har Pär och Hugo varit på HemmaKväll och hyrt tre filmer för 120 riksdaler som vi får behålla i en hel vecka, så nu ikväll blir det Jumper, imorgon American Gangster och senare Sweeny Todd. Tre i topp, hoppas jag.

Hoppas ni alla får en skön helg med bra väder. Imorgon ska vi träffa Felisia och Emma the Rottweiler och på kvällen blir det middag med Johan, Maria och sysslingen Rex.

Siri har sovsjukan  Hugo och Siri hjälper till med baket.  Den som äter snabbast får mest. 
Hugo badar, vem är snygg i blött hår?!  Siri slickar lera. 
Väl hemma granskar Hugo sina marker och vaktar sitt revir. Snygg kille!  Lill-Snurpan; Siri  Husses och Mattes stolthet; Hugo
Kom syrran, så ska jag lära dig att gräva stooora hål.   Vänta brorsan så ska jag befria dig!  Hörrni grabbar, vänta på mig! Jag springer, jag springer så fort jag kan!

Kommentarer
Postat av: Felisia

Det är så roligt att få följa er familj på bloggen! Du gör mina dagar på jobbet bra mkt ljusare och trevligare gumman! Det blev ju tyvärr ingen träff med mig och Emma the rottweiler... Men en annan dag! Den dagen är riktigt efterlängtad ska du veta! :) Puss o kram på er!

2008-07-28 @ 14:26:12
Postat av: Dilek

Hahahah! Jag satt och garvade gott när jag läste ditt senaste inlägg och inte fasiken visste jag att Pär var så himla huslig...följdfrågan här är ganska given - - PÄR, VARFÖR HAR JAG ALDRIG FÅTT EN BÄRKAKA? Grrr....vad sa duuu?????



Miss u stora pussar och kramar min lilla ryska docka!

2008-08-18 @ 12:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0