Bland tallar och granar

Återigen är det för varmt för hundarna att gå på promenader på dagen. Så efter att Husse varit hemma på lunch, smög vi genom skogen upp till Vattenledningsparken. Vi hittade en skuggig lite plätt och campade där en stund.

Hugo lekte med sin boll, Siri lekte följa John, eller följa Hugo och jag försökte läsa en bok. Vi hade det riktigt trevligt tills Hugo hittade mega-pinnen; Allan. Han slet och släpade upp åbäket på filten och började tugga frenetiskt, Siri som gör allt som Hugo gör, högg in på andra ändan. Filten korvade ihop sig och befann sig snart under ett fint lager av träflis, jag såg ut att ha gått av ett 12-timmarspass i sågverket och hundarna strålade av lycka. De va bara för en annan att härda ut.

När pinnen sen inte längre var intressant, försökte jag släta ut min filt och läsa sidan 11 för hundrafemtionde gången idag. Då skulle det busas och filten blev åter ett enda ruleverk. De var bara att ge upp läsandet och kasta sig in i busleken. Efter att ha fått tretton nya rivsår och ha dödat tre fästingar promenerade vi hemåt.

Nu ligger hundarna klubbade och jag ska lägga mig på soffan och återigen läsa sidan 11 i min bok.

Hugo har hittat megapinnen; Allan  Helst på mattes filt...  Kom syrran så tuggar vi!

Här tuggas de för glatta livet

Siri hittar en pinne i sin egen storlek  Men tittar avundsjukt på brorsans mega-pinne; Allan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0