Söndagsfika

Jag är, som ni allra redan säkert har märkt, urdålig på att uppdatera bloggen i tid och framförallt i ordning. Först kommer lite svamp, sen en middag och sen vad som hände i torsdags, sen vad som hänt i dag och nu vad som hände i söndags.... ingen ordning på något. Jag skyller på att man blir helt veckovild och tidsblind när man varit ledig så länge som jag har varit.

Men åter till söndagen som just passerat. På eftermiddagen kom Hanna och Marcus på besök, om det var för våran skull eller hundarnas de kom, de kan man inte så noga veta med dessa hundgalna, hundtörstande människor. Vi tog i alla fall en fika med lite kolatårta  och glass, satt och tjatade om ditten och datten. Hugo och Siri fick för en gångs skull minimalt med uppmärksamhet och det hördes...
De jagade varandra fram och tillbaka hundrafemtioelva gånger, upp i soffan ner från soffan, upp på fotpallen ner från fotpallen, in i lilla rummet, vidare ut i köket samtidigt som det morrades för fulla muggar. Emellanåt stannade de upp och brottades en aning mer högljutt än innan. Det slutade med att jag fick nog, stängde in Hugo i lilla rummet och Siri på toaletten.
Morrandet och springandet utbyttes mot Hugos frenetiska krafsande på dörren och Siris non-stop tjutande från badrummet. Så de var bara till att släppa ut dem igen, upplösa fikastunden och ta med gästerna på en promenad.

Efter promenaden blev det lite lugnare hemma och vi lyckades övertala Hanna och Marcus att stanna på lite snacks och en film. De var så trevligt så. Hanna somnade dock i soffan, men hon har haft en tuff vecka på jobbet, man vet ju hur det är med nya intryck.

Jag hoppas också att Batman passar bra framför ytterdörren och välkomnar folk istället för att skrämma iväg dem =0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0