Veckan som gått

Äntligen fredag och helg, igen! Jag kan inte nog ofta säga hur fort tiden går. Man hör folk säga de ofta, att tiden går så fort, barnen blir stora fort.... bla, bla, bla tänker man. Men nu när man själv är mitt i de, så märker man hur väl de stämmer :0) Man ska lyssna på de som vet...

Förra helgen va vi ju och firade "farfar" som fyllt pensionär, de blev bowling och restaurang, trevligt värre. Men jag ska villigt erkänna att bowling är inte riktigt min grej, inte Pärssons heller men de va skoj att komma iväg på lite roligheter. Efter en timmes kastande i rännan, blev de god mat på En Italienare och En Grek. Jag tycker de är så himla mysigt där, precis lagom, supertrevlig personal och såå god mat. En lyckad kväll helt enkelt!

Söndag kommer jag inte äns ihåg va vi gjorde, men jag antar att jag va med familjen och myste en hel del ;0)

Måndag-Tisdag, jobb, de rullar på och de är verkligen skoj att jobba lite, sen är de görgött att få va hemma ett par dagar igen. Viggo Piggo har nog lagt in en högre växel nu va de gäller de mesta. De är mer och högre ljud som bubblar ur den lilla munnen. De är snabbare och yvigare rörelser och man märker på den annars så nöjda och tysta lilla killen att han inte finner sig i allt nuförtiden. Är det något han vill ha eller någonstans han vill och inte lyckas, då hörs de också... Vi börjar de lite vilja i den lille killen, jag antar att han går från att likna pappa till att likna mamma, i sättet iaf :0) Jag har också en teori att de går i nio-månaders-intervaller. 9 månaders helvetes-graviditet sen 9 månader med världens snällaste och lugnaste bebis och nu vänter väl 9 månader av världens busigaste bebis, eller pojke som han nu faktiskt har blivit =0)

Imorgon åker familjen till Skåne och Örenässlott. De är en liten aktivitet med mitt jobb, så de blir grillning, brännboll, golf, god mat och Champagne, härligt! Ska försöka komma ihåg kamerna, laddar batteriet för fullt!

Hugo bushund ska va hos familjen Davidsson, de blir nog som en semester för honom också. Han tycker att Viggo har blivit lite hårdhänt så han söker sig så långt bort eller högt upp från Viggo han bara kan. Men snart kommer han nog inte undan längre...

Så nu kallar tvättmaskinen, så de blir lite rena kläder i resväskan. Håll tummarna för att vädret blir fint :0)


Lite bilder från helgen:

Viggo har stajlat frillan med Bepanthen, eller va de mamman??!


Lillpöjken





=0) vår lilla rumpnisse


Lite fundersam ibland...


... men oftast en gladfis ♥


Närbild på de fina flörtfransarna ;0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0