Veckan rullar på

Som vanligt med rasande fart. Jag tycker de är skönt nu när allt blivit lite mer som vanligt, de där dåsiga allmäntillståndet som blir vid jul och nyår när alla är lediga och äter för mycket är förbi och allt blir mer som de ska va. Folk är igång, de händer lite mer, saker har öppet och man är sugen att börja med nya saker, ta tag i saker och ting, de är då så sant som de är sagt; Nytt år, nya möjligheter.

Vi har i veckan en sjuk pappa Pär hemma, ynklig som få ;0) tråkigt för honom, vi som trodde han klarat sig. Men Viggo och jag är på G.

I måndags var de bara måndag, igår va jag hos tandläkarn, som borrade ett litet hål i min plånbok, kanske inte lika stort som de jultomten gjort men han bättrade på de lite iaf, tack säger jag! Idag va vi på Föräldraträff och lyssnade på lite matprat, fick lite fina recept på mumsiga puréer som Lilleman ska få äta framöver, min tanke är att göra barnmaten själv, får se hur länge man orkar men storkok verkar som en bra idé. Sen blev de soffmys hemma hos Fina Frida, Eddeman och den Långa Polisen, skönt att bara slappa lite ihop. Känns som jag gjort såå mycket dessa dagar men de är väl när man har all markservice själv som de känns som att man är igång hela tiden. Att ta hand om man, barn, hund och hem tar sin lilla tid och känns som ett heltidsjobb, mer än de jag kallar mitt jobb :0) men ändå lite mysigt att alla är hemma och så beroende av MAMMA!

Imorgon är det BVC som gäller, det är exakt en månads sen och de ska bli sååå spännande att se hur stor den fortfarande ganska lilla killen har blivit :0) Sist va de ju vaccination och då va de ju inte så kul, skruttas fick feber efter sticken men imorgon är de ju bara vägning och mätning, så de ska nog gå finfint.
Jag har nog inte skrivit vad han vägde och mätte sist, men han va 60,6 cm lång och vägde 6024 g, de är kiiilo förstår du!

Efter BVC ska vi luncha och sen göra stan med Kerstin och Wilma, topp :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0