Thaisoppa

Japp, idag blir de hemmagjord thaisoppa på bland annat kokosmjölk, smaskens!

Vi har hunnit med en hel del sen sist...

Måndag gjorde vi ju inge särskilt men i tisdags va de full rulle igen. Karin och lilla Selma kom på besök vid nio-snåret på förmiddagen och vi fikade och tjatade en bra stund innan de va tvugna att ila vidare till dagis. De va trevligt, de är alltid trevligt att träffa Karin. Jag hade plockat upp lite av alla hundra småkakor jag bakat och lagt i frysen, men... jag åt inte en enda :0) Sen blev de en hel del bus med den lilla fisen och så bokade jag in dop, ringde de blivande faddrarna och sen när pappa Pär kom hem for jag till Hva och gick på spinning.
Att man kan svettas så?! Helt sjukt, men otroligt gott. Träffade Lisa på spinningen, blev så otroligt inspirerad och imponerad av henne. Hon käkar GI och tränar, kämpar för att bli lite mer som hon vill (tror jag, hoppas jag också, att det är de som driver henne, att hon själv ska känna sig nöjd och ingen annan) så nu jävlar känner jag, nu är de äntligen dags. Nu när jag har klarat av alla mina hinder som dykt upp på min väg, krälat mig ur dessa djupa dalar och ser fram emot att komma upp på toppen igen är det dags att göra det lite mer som mig själv, lite mer som jag en gång var. Nu finns de inget som kan störa min fokus, visst kommer det säkert dyka upp nya hinder men nuförtiden blir de nog inte större än ett fartgupp och efter va jag har hört så tar man sig bara över ett fartgupp i lite högre fart så känns de knappt överhuvudtaget :0)

Idag har vi kollat på hus, de HUSET, oj oj oj. Men vi får se, blir de så blir de, om inte så kommer de säkert något annat. Sen så har jag promenerat runt sjön med Fina Frida, Eddeman, Långa Polisen och Glada Gina :0) Vi hämtade upp Hugo på vägen och döm av min förvåning så gick han snällt (ganska iaf) brevid Gina hela vägen hem, visst morrade han lite och visade garnityret när hon bumpade till honom lite men han fick ganska snart svar på tal, nyttigt! Så nu kanske t.o.m Hugo kan va me att umgås :0)

Så nu blir de som sagt lite thaisoppa och första avsnittet på 2:a säsongen av Glee (nördigt, jag vet, men såå sjukt bra...) på nya kanal 11. Sen ska vi säkert räkna och älta olika alternativ fram och tillbaka gällande HUSET. Tidig i säng ska jag försöka att va, har haft en liten propeller bredvid mig inatt. Vet inte hur många gånger jag har lagt honom till rätta och när vi vaknade imorse låg han på tvären i sängen, IGEN! Att en så liten kille kan ta såå stor plats, fantastiskt ♥
Imorgon är det mammagympa, 1:a passet på terminen och med ny ledare, de blir säkert kanon :0)


Skruttas vilar lite, med två snuttisar, både "ninis" och "giffis"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0