Härliga fredag

Nu är det fredag och de är skönt, visserligen är alla dagar sköna när man är mammaledig men fredag innebär två hela dagar tillsammans med hela familjen och det är guld värt. Vi har precis ätit lite och lilleman har fått smaka på lite gröt, igen :0)
Premiären va igår och det gick jättebra, han blir nog ett matvrak. Jag hade ju sett fram emot att få se lite fint minspel men han bara smackar och äter. Han har ju lite svårt att veta hur han ska hantera maten i munnen men efter en hel del pillande med tungan, en del fingrar och en och annan hel hand slinker de ner. Sen klunkar han i sig vatten så han blir alldelses tårögd och sen vill han ha sin ersättning. Så nu är han mätt och go. Just nu ligger han på skötbordet och jollrar medans pappa kör, "baka, baka, liten kaka..."

Idag har det varit ÖF med en hel del nya mammor och barn, mycket trevligt. Sen promenerade vi hemåt tillsammans med Fina Frida och Eddeman, de blev lite småstopp på vägen och ett litet inköp, till Skruttas förstås ;0)

Jag fick sån huvudvärk igår och de har bultat lite smått hela dagen och på eftermiddagen bröt det ut igen. så jag har faktiskt vilat lite på sängen. Tur att pappa Pär finns ♥ Så nu är jag pigg och laddad för soffmys men jag kommer nog somna rätt lättvaggat ändå ikväll, känner mig lite trött ändå, kanske för att man har mycket att tänka på.


Viggo ligger i myspölen på ÖF och smaskar på sin goda, jättegoda hand med ena örat vikt (de högra står ut lite mer än de andra just för att han viker de hela tiden) :0) Han har nya jeans och sin lilla gubbkofta med lappar på armbågarna på sig, men helst vill han bara visa magen hela tiden ♥ Och kaninen är med, självklart är kaninen med, alltid ♥

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj oj, massor me roliga bilder o text. Va duktig han e på o hålla huvudet i magläge nu :)

Se till o inte tänk för mycket nu, stäng av en stund om de går så kanske huvudvärken ger med sej helt.

Nu ska jag strax bädda ner mej i vår stora säng alldeles ensam nu när pappa Andreas jobbar, kanske inte blir ensam ändå, Edvin kan ju sova hos mej.

Tack för idag kära du.

2011-01-14 @ 22:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0