Uppsagda

Nu har vi sagt upp Hugo och Siri på dagis, vi har en månads uppsägning men de blir alldeles lagom då vi ska hinna fixa lite innan de blir dags att inviga Alpist´s alldeles egna hundgård.

idag har de varit en rörig dag på jobbet. TwinSafen har lagt av, datorerna har lagt av flera gånger och skrivarna har levt sina egna små liv. Fy tusan va stirrigt de blir när saker och ting inte fungerar.

Hämtade Pär på  jobbet och de blev kvällmat från Max, ja, jag vet, inte bra när man ska börja träna och tänka på figuren, eller jag kanske ska skaffa mig en först :) Sen åkte vi en liten tur och hamnade i Norra Hammar hos kussen Johan och Maria. Då blev de storbus eftersom Rex va ute i trädgården och lirade med sina fotboll. Rex är ju fyra gånger så stor som Hugo med de leker så toppenbra tillsammans och Siri spinger efter och försöker pussa Rex, konstant. När hon inte hinner me så skäller hon för att ingen ska missa att hon faktiskt också är me. En stund senare slängde sig Johan och Pär in i bollspelandet medans jag och Maria satt i trädgårdsmöblerna och tjatade lite. Efter en hel del, flås, slem och skäll fälldes Pär av en pöl med kiss som Rex och Huga strategiskt kissat på gräsmattan blev det dags att tänka på refrängen.
Vi tog vägen förbi Netto och handlade lite, Pär fick inte plocka några grönsaker eller frukter, wonder why, kiss-pär!!

Hemma fick vi stolla-rycket och rensade ur vindsförrådet, de är kvällsöppet på tippen imorgon så de passade ju bra. Måste göra oss av med lite gammal skit. Vi öste bara in alla grejer därnär vi flyttade in och sen har de bara fyllts på, så nu va de proppfullt, man kunde inte ens sticka in tån, än mindre hämta något man behövde. Så nu är de finfint.
Vi har ju tapetserat om i sovrummet och hallen och så har jag lite planer på vardagsrummet, så snart känns de som lägenheten är helt klar. Då kan man komma hem efter jobbet och bara njuta, inte hitta tusen saker man måste göra innan man kan slappna av.

Nu ska jag läsa på lite Squasch-regler, raka benen och packa gymväska sen blir det sängen eftersom de ska spelas klockan 07:00 imorgon bitti.



Här är Hugo och Rex, när Rex bara är tolv veckor. Hugo är proffs-klippt av Matte, förstår varför jag inte får klippa honom längre, ha ha ha! Han ser ut som en psykopat-hund!

Puss och God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0