Tisdags-tristess

Nu är jobbet avslutat och jag är tillbaka i rollen som hemmafru. Pär har precis varit hemma på lunch, som tur var fanns det rester sen igår, eftersom matlagning inte är på tapeten just nu, inte hemma hos oss iaf.

Idag skiner solen och himlen är klarblå. igår regnade de hela dagen och var så grått, så grått, det blav aldrig ljust liksom. Så det är riktigt varannandags väder, men som de säger; omväxling förnöjer.

HuSi röjer konstant idag, vet inte vad det har tagit åt dem. Man kan inte riktigt urskilja vem som är vem, utan det är mer en brun-vit boll som far fram som en stormvind från rum till rum. Antar att det har med gårdagen att göra, då de var så slöa och bara låg i soffan och myste mest hela tiden. Så vädret har väl smittat av sig på dem också, varannandags bus. Men som sagt, omväxling förnöjer, synd bara att jag känner mig så slö idag.

Kollektionen Lillstrumpa rullar på, har nu sytt 6 stycken olika fleccetröjor och ska snart ge mig i kast en väst som jag har ritat mönster till, har också selar på tillverkningslistan. Vi får se hur mycket som blir gjort idag. Just nu lockar soffan för en liten middagslur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0