Va händer med tiden...

... vart tar den vägen? Jag tycker just nu att jag har hur mycket tid som helst, så därför kan jag gör allt som jag tänkt att göra, sen... men de blir ju aldrig sen, för den tiden bara försvinner, vart tar den vägen, återvinns den?
Ja, de kan man undra.

Har lite svårt att sova och har precis läst Elins blogg. Elin är en gammal kompis till mig från Vadstena, just nu bor hon i Grebbestad med sin kille och deras två vovvar. Deras vovvar är ungefär som våra vovvar och de är urkul att läsa va de har för sig. Sen att de bor så underbart fint är bara ett plus när man läser och ser på fina bilder.

Här på Gräshagen har det inte hänt något nytt. Vi tre som är hemma hela dagarna önskade ju lite svalare väder och nu har vi fått så vi tiger. Regnet bara öser ner så nu går det inte att gå ut för den skull. Hugo hatar att promenera i regnet och Siri är så liten att hon blir slagen till marken av allt regn, för de är ju inte lite regn som kommer. Så de blir mycket godisletande inomhus, slöande på sängen och bus. Har beställt nya brickor till vovvarna med namn och telefonnr, de kom igår och blev riktigt bra. Hugo fick en rund i aluminium och Siri fick en svart stjärna.
Hela familjen var ute på en långis igår, mellan skurarna. Vi mötte tre stycken hundar och det gick jättebra. Hugo varken skällde eller gick in i mördarställning. Vi gjorde som så att jag satte mig med Hugo en bit bort och gav honom lite godis, när han lugnat sig lite, hälsade vi på den andra hunden och de gick superbra. Matte är gladare än gladast. Med Siri är det inga problem, ännu, men hon är ju så ung och oförstörd ;) Hon går lös på promenaderna och kommer så fort vi ropar. En sån stjärna. Trots sin ringa ålder är hon en kaxig liten dam som gärna hälsar på allt och alla, stora som små och det är vi glada för.

Imorgon funderar vi på att åka åt Vadstenahållet för att lämna av hundarna hos mamma och sedan åka in till Skänninge för att spana lite på marken. Trots att det är samma skit varje år är det ganska roligt att strosa omkring där bland stånden och kolla på folk. Att det sen blir kvällsmat med mammas mat är ju också ett dragplåster.

Ja, de här är vad vi gör på dagarna... fast utan Pärsson!!

Soffmys

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, det är helt sjuk så lika de är. Skrattar varje gång jag läser om Hugo och Siri:)

Vi åker 27september. Ska bli så skönt och bara få va tillsammans utan att Jocke måste springaiväg och jobba och styra med saker!

Skänningemarknad, oj det var evighetersen man var där ju.. Många minnen:)



Jo, vi måste verkligen ses! Syrran och hennes kille ska flytta nu så funderar på att åka och hälsa på snart då kommer vi givetvis förbi Er! Men tycker Ni ska fundera på att ta Er hit upp.. De är så fint nu på eftersäsongen!

Kram Kram

2008-08-06 @ 12:16:58
URL: http://wildakruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0