Uppdateringar från familjen Carmling/Kaverén

Jaha, de har gått över en vecka sedan jag skrev något på bloggen, dålig stil... men här kommer lite rapportering, bättre sent än aldrig.


Kalaset för Pärsson blev lyckat med god mat i glada vänners lag. Medverkande var hela familjen Kaverén och Eriks flickvän Mickis. Det serverades morot- och kräftstjärtssoppa, med färskt bröd och god ost. Till efterrätt blev det en chokladig glasstårtsvariant som födelsedagsbarnet själv hade bakat. Gott!!

Siri charmade allt och alla, som vanligt och det var frid och fröjd.


Som tidigare skrivet blev det en tripp till Skänninge med tillhörande marken förra onsdagen. Mamma var hundvakt med lite bistånd av C-J och Martina. Efter marken blev det hemlagad "mamma-mat". Så jag, Pär och Oskar åt så mycket vi orkade. Tyvärr drabbades jag av en mindre migränattack och gick till sängs efter maten. Pojkarna spanade in Vadstena och tog en glass. Vi skulle alla ha åkt hem på kvällen men jag och dogsen bestämde oss för att stanna kvar då vi ändå är lediga på dagarna.


Så på torsdagen blev det till att åka till Motala och handla lite kläder (eftersom jag inget hade med mig) och hundmat. Hittade lite fina grejor på Kappahl, tro det eller ej!! Sen på eftermiddagen åkte mor och jag med dogsen till Christina som också har en liten valp. Bruno heter han, är tio veckor och en blandning av dansk-svensk gårdshund och jack russell. Det blev fika, och bus. Alla hundarna trivdes toppenbra tillsammans och Siri lärde sig att gå i trappor. Bra jobbat tjejen!

På kvällen åkte vi till Borghamn för att plocka sten. Finfina stenar som man kan göra mycket roligt av. Pyssel, pyssel, pyssel.


Fredag var lika med att åka hem till Jönet. Diddi ärade oss med ett besök från StorStockholm och de blev lite fika och en massa tjat på kvällen. Kusinen Johan hade födelsdagsfest så Pärsson sprang emellan, tur att vi är grannar.

På vägen hem från Vadstena pajade mammas bil som jag hade fått låna. Tur i oturen var att verkstaden låg på vägen, så det var bara att svänga in i Ödeshög och lämna in bilen på Lundells. Som tur är är Mor försäkrad mot diverse händelser så jag fick en hyrbil och kunde fortsätta min resa hem till Jönet. Dock fick jag vänta på verkstan i två och en halv timma med en rastlös Hugo och en tjutande Siri i bilen, innan damen med hyrbilen behagade komma.

Lördag blev sovmorgon och en sväng ut i de Småländska skogarna för att leta efter kantareller. Vi hittade en del och har faktiskt inte ätit upp dem än. På kvällen blev det förfest hos Felisia med Frida och Diddi, en hel massa tjejsnack och fina semesterminnen hann vi gå igenom innan de va avfärd till O´Learys.
Jag har inte varit ute på krogen i Jönköping på ett år kanske, och tacka gud för de, eller vem man nu vill tacka. Nötter, skåp och stollar, de va vad som samlades ute på lördagskvällen. Vi hade iaf trevligt där vi dansade och drack i vårt egna lilla hörn. Men usch, va mycket konstigt folk de finns. En potentiell snygg kille skymtade jag, EN!! Skandal!!

Söndagen tillbringades i sängen med illamående och huvudvärk. Jag drack tre drinkar, thats it!! Usch, jag tål inget längre. De är väl bra det men jobbigt att plikta med en hel dag för att man roade sig litet.
Gick upp vid tre-tiden och suktade efter O´boy och källarfranska. Min prins och räddare i nöden fixade detta snabbare än snabbast och det blev mys vid tv:n. Och vips så va de måndag igen!!

Måndag och jag åkte up till Vadsten igen för att lämna igen den lånade bilen. Grymt skön bil, någon högre variant av Mercedes, dock med automat men sjukt bra. Skulle träffat Stina på kvällen men de blev en fika med Jonas istället. Spanade in hans skyltfönster med den finfina loggan som jag gjort åt honom, dock med Pärs hjälp. Det va riktigt fint och Jonas själv va nöjd. Vi passade på att ta en promenad i skogen och tjatade om väsentligheterna här i livet.
Väl hemma satt Stina kvar på jobbet så de blev en liten pratstund iaf. Smidigt att mammas lägenhet ligger över Stinas kontor. Planerade in en träff nästa vecka istället.

Tisdag var det dags att bege sig till Jönet igen. Pär kom upp och hämtade mig och det regnade så mycket hela vägen hem att jag nästan trodde vi skulle regna bort. Vi tog en avstickare och köpte med oss sallad från alcamo hem och degade i soffan. Morgondagen innebar ju kalas.

Onsdag och Pärssons födelsedag. Lite skönsång och frukost på sängen med två dreglande dogs, så inleddes bemärkelsedagen. Pär åkte till jobbet som vanligt och jag städade och fixade tills gästerna skulle komma...

Ja... de va väl allt lite kort och gott. Idag regnar det igen och vi passar på att ta lite promenader mellan skurarna. Just nu sover dogsen och jag känner mig me lite sömnig. När Pär kommer hem blir de utflykt till Company, de är tydligen 70%. Kanske man kan hitta sig någon fin tisscha!

Foton på en del av våra bravader kommer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0