Tillbax i sadeln igen

Måndag och jag är pigg som en mört! Ja, de var kanske att ta i men jag har ingen feber och inget halsont, så det känns skönt. Tyvärr har huvudvärken suttit i hela helgen men min underbare blivande make, har pysslat om mig så jag har måt så bra som det bara går.

Det var supertrevligt med lite sällskap från Robban i fredags, visserligen var väl inte jag så vidare trevlig. Låg i soffan under Pärs duntäcke med dunisar på fötterna, halsduk och mössa, visserligen hade jag klätt upp mig i kjol, dagen till ära, men den syntes ju inte.

Lördagens kalas var super, med god mat, gott sällskap och lite ljuva minnen i form av en film från stollarnas resa till Italien. Erik och Mickis bjöd på champinionsoppa, fläskfilé, klyftpotatis och kantarellsås och äppelpaj. Hugo och Siri var med och röjde gärnet på kalaset, kan säga som så, att de nya mattorna låg aldrig riktigt där de skulle så länge vi var kvar... Tror även att Erik blev nöjd med sin present, som  bestod av skruvdragare/borrmaskin och en borrlåda. Lyckan sken ur ögonen när han slet av pappret och alla närvarande fick prova den nya skruvdragaren, toppen!

Igår blev det som vanligt en riktig myssöndag, känns lite som vi gjort det till vår grej. Vi sover länge, myser en stund alla i sängen, sen blir det ruskigt lång frukost vid tv:n och sen lagar vi mat tillsammans på kvällen och ser om vi kan hitta någon bra film på tv som är värd att tittas på, det är ju tyvärr det svåra. Vovvarna verkar vara införstådda emd att det är myssöndag och är lagom slöa och goa med oss i soffan.

Hugo har dock lagt sig till med en ny olat, han hoppar upp på köksstolen och sen på köksbordet, sen står han där och spanar ut över promenadstråket som går förbi vårat köksfönster. Då bordet är gammalt och lite vingligt när han lägger hela sin tyngd på ena kanten, svajar det lite och han får problem att hoppa ner.... Så då står han där emd skägget i brevlådan och ser olycklig ut. Han har även börjat morra så mycket inomhus när mörkret kommer. Han har ju alltid varit lite skraj när det blir mörket, men nu verkar han se väldigt många flera monster som gömmer sig i skuggorna.

Nu är det dags att kedja fast sig vid spisen igen, ikväll står det Chili con Carne på menyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0