Omstart

Måndag igen... och jag som hatar måndagar, men idag har jag använt mig av inställningen att det är bara en vanlig dag... och det har fungerat. Så tråk-måndagen, som inte var någon riktigt tråk-måndag har varit en rätt trevlig dag.
ul
Som vanligt så har vi sovit länge, för länge. Hugo krafsade på min arm och gav mig blicken "nu är det bestämt dags för promenad", så de va bara att ge sig ut. Solen sken på oss och promenade flöt på som alla andra promenader. Typ, värdelöst. Ingen av våra hundar kan gå i koppel, så det blir aldrig någon harmonisk promenad när man har dem båda själv. Går man däremot två, med varsin hund, är promenaden betydligt trevligare.
Pär var som vanligt heemma på lunch och jag sällskapade med frukost. HuSi fick festa loss på leverpastejbiten som blev över och jag har varit poppis hela eftermiddagen. När Pär lämnat oss, busade vi loss i sängen. Efter att både Hugo och Siri använt mina händer som tuggleksaker, byggde vi en koja under täcket och somnade.

Nu ikväll tog vi oss en promenad till Hund-Eva. Vi har nämligen beställt en ny omgång av Herbalife, så imorgon är det omstart. Nytt liv, nya vanor. Ska bli skönt och välbehövligt då jag åter igen börjar närma mig hundra-strecket.
Alltid när vi träffar Eva blir Hugo som en annan hund, han är betydligt lugnare, lyssnar bättre och visar inga tendenser på att göra några utfall överhuvudtaget. När vi var där ikväll, stod han snällt och viftade på svansen när vi hälsade på Evas tre hanhundar.... Så man undrar vad det är som stissar upp honom och gör att han beter sig som en djävul emellanåt. Men det är ju aldrig hundens fel, så det är väl jag som jagar upp mig inför möte med andra hundar och Hugo som gör utlopp för min oro! Sen när vi träffar Eva så smittas man av hennes lugn och sköna inställning till hundarna och då blir Hugo världens trevligat hund.

Ikväll avslutar vi vårt gamla liv genom att äta varsin pizza och kollar in nya säsongen av Boston Teaparty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0