Inte så lätt

Nej, de är inte så lätt att plocka bajs i mörkret! Man siktar in sig på området där vovven just gjort sitt mest privata, lokaliserar ytterligare med hjälp av näsan och fumlar i gräset med den påsbeklädda handen. Samtidigt ber man till gud att påsen ska hålla medans man skrapar längs marken för att samla in hela härligheten. För det är nämligen lite av min fasa, att få handen full med bajs.

Nu ikväll på promenaden var det frost i gräset, Siri trippar då lite, eftersom det är såååå jobbigt att bli blöt om tassarna. Hugo går på som ett ånglok, som vanligt. Jag gillar ju när det blir lite kallare och det nyper i kinderna. Mörkret bekommer mig inte så mycket, förutom fasan för bajset, men något annat som jag ogillar är när det blir halt. Jag struttar omkring som en halt 80-årig kärring i rädsla för att halka. Så i år ska jag nog införskaffa mig ett par broddar att sätta på skorna. Okej, pensionärsvaring, jag vet, men hellre det en ett brutet ben eller en öm svanskota.

När Pär kom hem från jobbet åkte vi till Junex-huset och besökte tygaffären där, det är lite som en tygoutlet. De säljer allt mycket billigt och vet aldrig vad som kommer med nästa varutransport. Man kan dock önska att de ska ta hem olika sorters grejor. Så jag handlade lite nylonband som inkommit i nya färger och kantband, köpte även lite fin kammofärgad flecce... Så nu blir det nya grejer i kollektionen.

Nu ska vi snart äta middag, lite sent men så blir det ibland när man har en del att stå i. Idag är även vår första dag med Herbalife och det går som smort. Vi har även testat att köpa deras mellanmålsbars och de va riktigt goda. Kan verkligen rekomendera Herbalife även om man inte ska banta eftersom det är en komplett måltid i en shake. Om man inte orkar göra mat är det perfekt och så smakar det gott också, man kan ju mixa i frukt, jucie mjölk, yoghurt... ja allt möjligt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack, känner mig inte speciellt vacker nu, men kanske kommer:) Jag känner igen det där med att fumla i mörker. Här är kolsvart nu, även med ficklampa. Lite jobbigt när man har 2 och hålla reda på samtidigt som man har fick lampa och Mini är otroligt dålig på att gå ikoppel, rätt som det är är hon mitt framför benen och man hör ett tjut. Tur hon tål endel:)

Har blivit sämre igen tyvärr, men har fått lite stöd och hjälp nu så hoppas på det bästa! Åh, vill oxå att det ska finnas en ordentlig tygaffär här, men inte!! Hur tråkiga tyger som helst! Hoppas Ni har det bra! Tycker att det var hur kul som helst med Hu Si i helvetet:) Massa kramar!

2008-10-29 @ 19:49:40
URL: http://wildakruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0