Hugo, en riktig myskorv

Det är sällan min älskad eHugo kommer och myser med mig, med någon över huvudtaget. han gillar att ligga lite vid sidan av, om vi sitter i soffan, ligger han på golvet. Myser alla under täcket , ligger Hugo vid fötterna och så vidare. Men idag när jag har suttit en hel del vid datorn (sökt en massa jobb bland annat) har han kommit fram till stolen, ställt sig på två ben och krafsat mig på armen, han har inte slutat förens jag har plockat upp honom. Sen har han gått upp på bordet, satt sig mitt på datorn och krafsat mig på handen, återigen slutade han inte förens jag började klia honom och då var han nöjd. Tillslut la han sig ner för att sova på datorn, kan det vara så att han tycker att datorn får för mycket uppmärksamhet?? Sen bar jag bort honom till soffan, där han kunde vila lite bekvämare, men icke, han var tillbaka på nolltid och proceduren började om på nytt.... Så idag har Hugo varit ett riktigt mysmongo och jag älskar honom till tusen.

Lill-Snurpan är jätteduktig med kisseriet och det är inte många pölar som pryder parketten numera, känner mig mäkta stolt och så är det skönt att slippa trampa i kiss vartanant steg man tar.

Nu är klockan snart fem och då kommer Pärsson hem från jobbet, myspys. Igår va Pär Mysbyxmannen som hoppade jämnfota runt i cirklar och pussade alla som kom i hans närhet... Så vi får väl se vem som kommer hem idag, Pär eller hans nya alias...



Här är Hugo nyligen hemkommen, inte så stor på jorden men ack så kaxig, redan!!
Kan även meddela att Giffis (geraffen i Hugos famn) inte lever längre. Han var dock en trogen kämpe som överlevde diverse öppna sår, stor förlust av stoppning, en smärre halshuggning och kupering av svans. En trogen vän, helt enkelt, må han vila i frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0