Fy faan!

Hade lite tråkigt och spanade runt på lite olika bloggar. Jag halkade in på BlondinBellas blogg och läste inlägget där hon kommenterade småkillars kläder på tunnelbanan. Läste sen lite längre ner kommentarerna, fastnade för en som kommenterade att BlondinBella själv inte var riktigt klok då hon just köpt en ny päls. Tjejen som gjort kommentaren hade postat en länk och jag var ju bara tvungen att kolla.

Jag blev helt hysterisk, ringde till Pär på jobbet och grät, då han inte hade tid att prata längre ringde jag till min mamma och grät. Skickade länken till henne via msn och mamma blev så förbannad när hon såg filmen att hon började leta efter någon att ringa, för att fråga om det verkligen får vara så här. Hon vill veta varför de inte tar dö på djuren först.

Ni måste kolla på filmen, även om ni inte kan, det är lite av vår skyldighet, då det är vi människor som skapar efterfrågan på päls. Jag ska aldrig, aldrig i hela mitt liv köpa en päls och om jag ser någon i päls ska jag gå fram och fråga om de inte är riktigt kloka.

Skriver detta inlägg med tårarna rinnande. Lova mig nu alla mina vänner, att ni aldrig, aldrig köper en päls. Och om det skulle visa sig att ni redan har en, bränn den sort som faan, annars kommer ni hamna i helvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0