En dag på Dårhuset 53B

Eftersom grabbarna från Tubus lagt beslag på hela vår lägenhet idag så har vi flytt till svärfar och Erik på John Erikssonsgatan 53 B, att jag kallar det Dårhuset beror på att ingen av dem är riktigt kloka.
Pär som imorse skulle iväg och jobba som vanligt, inledde dagen med att kräkas tre gånger, så han fick snällt följa med till Dårhuset och lägga sig på soffan. Framåt dagen har han ätit lite och varit ute i trädgården, så han känner sig litet bättre.

Nu är vi hemma igen och Tubus-killarna har lämnat nästet, skönt att få använda toaletten igen. Sista gången de kommer blir på fredag och då stänger de bara av avloppet i köket, så då kan jag vara hemma, skönt.

Jag har precis satt in en fransyska i ugnen och ska straxt ta plats framför symaskinen. Snart har jag sytt ett plagg av varje mönster jag har designat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0