Äntligen fredag

Nu är det äntligen helg igen, visserligen har denna veckan gått fortare än de flesta men det är alltid härligt när det blir helg. Då kan man slappna av ordentligt och mysa mycket mer än vanligt.

Eftersom vi har punkis på bilen och en massa annat trubbel med den där rishögen så blir det till att ta cykeln för att handla idag, det kan ju en annan behöva. Synd bara att de regnar och är svinkallt.
Lill-Sunrpan fryser så hon skakar på promenaderna. Hugo bekommer det inte minsta, men han ser ut som en blöt råtta :) Han har samlat på sig rätt mycket päls nu men jag vill inte klippa honom nu i och med att det börjar bli kallt.

Jag sydde lite igår, en sele bland annat och jag blev riktigt nöjd, det är nog första gången, så de va kul. Så idag blir det till att sy fler selar. HuSi sak få varsin. Eftersom jag syr efter måtten på mina egna hundar, blir det ju bara två olika storlekar, men selarna kommer att finnas i tre. Tog måttet till selen på Siri för ett tag sedan så när det var provdax igår var den för liten.... Så det blev en jätte-jätte-liten, en jätte-liten och en liten... Bra där!

Nu kommer Pärsson snart för att äta lunch, så de blir ett trevligt avbrott. Annars ska vi nog vänta in helgen vid symaskinen eller kanske under täcket...

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, nu vill jag se!! Jag beställer gärna den jätte, jätte- lilla:) Har inte du den maskinen som man kan sy bokstäver och så med. Eller har jag bara drömt det?

Order på bilder:)!! Tänkte börja med det lättaste på maskinen idag, nya gardiner! Ska bara åka och se om de kommit in nåt fint tyg!

Hoppas Ni får en super mysig helg!

Kramar från oss!

2008-10-31 @ 13:06:57
URL: http://wildakruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0