Allt är som vanligt, tråk-vanligt

Idag har jag inte ett skvatt att skriva för det händer ju ingenting. Vädret är höst, lite väl ljummet kanske men det får man väl vara glad för, likaså att det är uppehåll.

Hugo och Siri kör på som vanligt. Snurpan håller på att tappa tänder och har för tillfället dubbla rader framtänder, så därimellan fastnar det lite allt möjligt gött, som luktar apa. Siri gick även rakt in i Hugos "vattenspridare" på morgonpromenaden och fick en fin höstgulnyans över hela fejset. Fint ska de va!

Hittade ett roligt jobb som jag ska söka, ringde och undrade lite över det faktum att man skulle bifoga arbetsprover. Damen i telefonen lät inte alltför positiv då jag sa att jag nyligen tagit examen och inte hade några arbetsprover från någon forma av tidningsjobb, dock har jag en hel del skrivet från skolan, artiklar, noveller, en del Copy material.... Men vi får väl se, tjänsten skulle inte tillsättas förens i februari. Tråkigt att man är så ointressant för att man nyligen har tagit examen och inte har en 5 års samlad arbetslivserfarenhet. Men hur är det tänkt att man ska få arbetslivserfarenhet om man inte får jobba någonstans? Puckat, riktigt j-vla puckat är va de är!! Nu är jag sur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0