Örenäs Slott

Jag tror jag har hittat ett litet paradis på jorden, jag skulle lätt kunna sälja allt jag äger och flytta imorgon om jag fick köpa ett hus i de lilla fiskelägret, Ålabodarna som ligger vid havet nedanför slottsparken vid Örenäs Slott.

Vi åkte mot skåneland vid lunchtid på lördagen och oj, oj, oj vad saker man har med sig nuförtiden, även att de bara är två nätter borta. När vi parkerade bilen utanför slottet, var klockan ca. halv fyra och vi mottogs av en alltid lika glad Andreaz i lobbyn :0) Vi checkade in, packade upp lite och tog en promenad längs havet och runt i slottsparken. De va sååå fint att jag fick ont i hjärtat, härligt. När man blickade ut över havet såg man Danmark vid horisonten och Ven mittemellan, underbart.

Klockan 20:00 bjöds de på grillbuffé i matsalen, vi fick tyvärr sitta inne då vädret va aningens regnigt men lika mysigt de. Vi va 27 personer som åt, drack och nätverkade. Avokado Business Club is da shit!

Söndagsmorgon och hotellfrukost, lovely. Viggo fick äta frukostgröten på finporslin medans mamman och pappan åt färskt bröd, fruktsallad, äggröra och Pärssons favvo; plättar. Sen bar de av till golfbanan och mellan regnskurarna slog vi en och annan boll med hjälp av våra två fina golfproffs Andreaz och Podda.
Tillbaka på slottet serverades "Afternoon Tea" med champagne. Oj, de va snittar i hundratals och så mycket champagne att man fick hicka. Efter löjromskrustader, matjesillstårta, renskavsrullar, ostar och chokladtryffel-tårta blev de brännboll och fotboll i slottsparken. Prisa gud, för vi hade uppehåll och solsken under hela eftermiddagen :0)
Sen blev de lite vila på rummet och tid att ta på sig aftonklänningen för sedan serverades det ostron och champagne i biblioteket, gott, jovars men inte min favvo. Lite historia från Slottsherren med fru, intressant och faktiskt väldigt roligt. 3-rätters middag i matsalen och vid bordet bredvid satt Anders Bagge med sällskap. Barnen blev eld och lågor och efter några minuters oskyldigft smygande kom Bagge och lät sig fotas med barnen, och där va hela deras helg gjord. Viggo fick sig en klapp på huvvet av Bagge, som tyckte han va "de sötaste" Japp, vi vet =0)

Måndag och hällregn, utflykten till Ven blev inställd och vi tuffade hemåt vid lunchtiden. Vi tog genvägen(?!) över Ullared och hälsade på Ola-Conny. En liten gul påse fick vi med oss hem. Kändes som ett korrekt avslut på slottshelgen, eller?!

Jag packade glatt ner kameran, väl där trodde jag att jag glömt den hemma men när vi skulle åka hem hittade vi den i bilen, så vi har iaf fotat slottsfasaden och hemresan, suck!


Viggo dricker isvatten på hotellrummet


Isar de kanske i bissingarna?!


Slottsparken, havet och Sveriges minsta museum, pumphuset.


Örenäs Slott


Framsidan, när vi kom till slottet på lördagen kom det ett brudpar ridande på varsin häst upp genom allén, festligt!


Viggo är trött efter helgens festligheter ♥


Hejdå Skåne!


♥♥ päässon♥♥


Vakenfis! Viggo har ett allvarligt beroende, sutta på KANINEN!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken superduper pampig helg. Låter verkligen

Maffigt. Man måste skämma bort sig då o då.

Hoppas Hammarmannen har hållt sej borta.

Natti

2011-06-28 @ 22:39:48
URL: http://fridamajliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0