Länge sedan sist

Ja, tiden går... Såg att jag bloggade senast när Viggo va 7 månader och de lilla inlägget gills väl knappt?! Nu är han snart 9 månader, om närmare bestämt 11 dagar. Han blir bara större och större, de är väl tur de :)

Viggo är fortfarande en lugn och glad liten kille. De är sällan han är ledsen eller grinig, han är mestadels nöjd helt enkelt och de är väldigt skönt. Han har varit hos ögonläkaren och kollar upp sina små "kinesögon" - inga problem sa dem, de rätar till sig. Han har varit hos läkaren och kollat upp sitt lite lätt platta bakhuvud - inga problem! Så Viggo är som Viggo ska vara.

Nuförtiden sitter han helt själv, rusar runt i din gåstol och klarar faktiskt av de mindre trösklarna, han hasar sig lite lätt framåt när de är något han verkligen vill ha annars är de bäst att sitta och pilla me sina grejor. Bäst är nog när mamman häller ut alla klossarna eller när Safaritåget tuffar runt med den fina tigern och giraffen. Två små bissingar har han i underkäken, han ser ut som en lite trollunge :) och så har de kommit en massa hår!!

På senaste BVC-besöket den 11/5 (8mån) vägde han, 8560g och mätte, 71,5 cm!

Första babysimskursen är avklarad med bravur, Viggo kan numera dyka, simma-simring och flyta :) Som avslutning fick alla barn fånga en fisk, Viggo knep en gul manet med jätteögon, den är superfin, tycker han.

Mamman har börjat jobba lite granna, från och med den 1 maj jobbar jag två dagar i veckan, jätte skönt. Jag känner mig både piggare och gladare när jag varit iväg och gjort mina timmar. De dagarna är de pappa-time! Mycket bus blir de och så lite häng på ÖF.

De är också ganksa mycket mössor, därav bristen på bloggandet. Min lediga tid syr jag :) De är så fantastiskt kul. Jag har haft min första nätkund :) men mest är de kompisar, kompisars-kompisar och mammorna på förskolan som köper, men de är ju bara lite hobby. Senaste tillskottet är Snuttefiltar med pill. Har beställt lite nya tyger nu i veckan så jag hoppas få lite tid till att sy i helgen :)

Annars så rullar de på som vanligt, de händer saker hela tiden och de går i ett, de känns aldrig som att tiden räcker till... samtidigt som de kanske inte händer så mycket förutom de som kretsar runt Viggo. Men vi är glada och nöjda, lyckliga och ser fram emot semestern som börjar i juni och 5 veckor framåt, härligt!

Ska se om jag kan få in lite bilder också.... och så ska jag försöka ta tag i bloggandet, men jag lovar inget.....


Babysimmare


Simringen är så fiiin, pappa!


En morgonpigg liten fis. Viggo går och lägger sig vid sju och sover till halv sex. Då är de välling som gäller, lite lek och mys i stora sängen och så en stunds nyhetsmorgon. Så startar vi dagen :)


En gladfis!


Bada i baljan är skoj, inte ligga utan SITTA!



Plaska är skojigare!


Blöta ner pappan är roligast!


Odling i köket, örter...


... och groddar :)


Vi har fått nya grannar...


...inte så trevliga dock!


Bild-update från far-son till mamman på jobbet!


Pojkar på äventyr


Tröttis


Testar att köra båt me mormor på Ica Maxi, Motala


Provar morbrors keps


Jippie!


Övernattning hos mormor


På väg i nya bilbarnstolen


Nya dödskallemössan :)


En hel del hår har de allt kommit





Stajlar lite granna




Kolla bissingarna :)

Kommentarer
Postat av: mormor

äntligen lite kul att läsa och titta på alla fina bilder.snart är de dags att köpa vax eller??

Pigga på er och ha en trevlig helg

Puss Puss

2011-06-01 @ 15:35:51
Postat av: Frida

Ååå va kul me lite update. Va fin han e er lille kille. Roligt att de blivit groddar me :) Härligt att du fortfarande står i o syr, jag måste in o spana lite på hemsidan. Vi måste försöka o få till en grillning snart. Saknar er. Kramar.

2011-06-06 @ 20:54:52
URL: http://fridamajliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0