Ny vecka, igen!

Helgen går fort och nu är de ny vecka. Igår, söndag, förra veckans sista dag gjorde vi inget särsklit, planerade lite barndop, inhandlade en födelsedgaspresent, spanade in området Ljungarum och jag ca på ett skivstångspass på Friskis. Jag har ju gått på Pump innan och minndes de som ett väldigt roligt pass. Skivstången igår va bara sååå tråkig, tråkig musik, tråkig ledare och en massa tråkiga uppehåll under hela passet, att vi dessutom tränade ben 3/4 av passet gjorde ju inte de hela bättre. De enda positiva är väl den djävulusiska träningsvärk jag har idag.

Idag denna underbara måndag har varit ganska rörig. Jag skulle va på MVC vid klockan ett och tänkte promenera ner. Så vid tolvtiden packar jag ner Viggo och stapplar ner för trappan med min djävulusiska träningsvärk, sätter på broddar då de är isbana här borta på gräshagen, knallar iväg. Vi möter grannen Tjat-Ulla nere vid lekparken och blir fast i tio minuter efter att ha lyckats slita oss loss och kommit ytterligare en liten bit kommer jag på att jag glömt plånboken, vi vänder hemåt, vi ska ju köpa födelsedagspresent och då kan plånboken va bra att ha. Jag stirrar blint ner i backen och hastar förbi Tjat-Ulla för att inte fastna igen, in i trappuppgången, av med broddar, upp för trappan, ner för trappan, på med broddar och springa till bussen, stelt pga av TRÄNINGSVÄRK! På bussen kommer jag på att jag glömt termos med Viggos mat och bodien jag skulle lämna tillbaka på P O.P, f-n. Jag är glad att jag kom ihåg Viggo och att vi kom i tid iaf :0)

Nu vilar Viggo i vår säng och jag sitter och väntar på Pärsson för snart ska vi på födelsedagskalas, Pärs bror, Erik - hans flickvän fyller nämligen år. Härligt med kalas en vardag, speciellt en måndag, de livar upp veckan litet. Imorgon är de spinning igen, härligt! Ska dock bli spännande med den träningsvärken, jag kanske trillar av cykeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0