De blev ju bra

Idag har vi varit på promenad i de underbart ruggiga, gråmulna vädret, uscha. Hela familjen, Pappan, Mamman, Viggo och Hugo traskade glatt bort till Farfar och hälsade på, även Morbror Erik va där. De blev ett kort stopp för målet på promenaden va Friardalen där Mariebo spelade match. De va ett gäng entusiastiska åskådare som stod där och huttrade, vi stannade inte så längs som vi hade tänkt för de nöp rätt bra i kinderna, så vi styrde kosan tillbaka mot Gräshagen igen. Viggo hade nya jackan och satt i sittvagnen utan insatsen, han satt där med sin åkpåse på benen som en stor pojke och tittade på världen :0) Han somnade visserligen ganska fort men ändå, de va en helt annan pojke som låg där i vagnen (värmemässigt funkade de kanon, han va sådär lagom varm, perfekt! och han sov i hela två timmar). Nu när han har varit med lite mer när vi varit iväg, åkt vagn med sufletten nere, suttit i vagnen, blivit buren av pappa uppe på A6 och så... då har han helt plötsligt blivit så annorlunda, så medveten om världen på nåt sätt. Han blev helt plötsligt lite större, bara på ett ögonblick. De är lite blandade känslor som dyker upp, de är ju såå otroligt roligt när de händer grejer, de växer och utvecklas men samtidigt så försvinner ju den där lilla bäbisen mer och mer, åh mammas lilla älsklings Viggo ♥

Nu är de söndagsmys som står på schemat, jag har tänt ljus överallt och vi ska nog köpa kinamat till kvällsmat :0) Sen är de ju solsidan och Wallander på tv, myspys!

Kommentarer
Postat av: Frida

Massa skojiga filmer de fanns o se här. Har varit dålig på o följa din blogg så de fanns mycket nytt o skojigt. Va stor han har blivit, de va ju så längesen va sågs. Å sittvagn o grejer, inte dåligt. Jag kanske skulle be svärmor o ta me vår sittdel hit me snart.

Jag läste att Viggo inte gapar för maten som innan, så gör Edvin oxå. Konstigt. Men efterrätten, den dyker vi på. Skulle jag me gjort om jag va bebis iof sej. Ska bli kul o ses imon. Nu ska jag in o lägga min stora kille i sängen, han har slocknat i famnen här.

Vi hörs o ses imon.

Sov gott, de ska va :)

KRAM

2011-02-27 @ 22:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0