Kontroll med Roland Boij

Hemkommen från Ryhov, ja de släppte hem mig igen men med order om strikt vila. Så här sitter jag som fastlimmad i soffan, fast de går ingen nöd på mig. Jag har nyaste numret av Föräldrar & Barn och en ny superlätt korsordsridning =0) så de rullar på. Sen i eftermiddag kommer ju lilla mamsen tillbaka för att hålla mig sällis och fixa och dona lite.

Som jag misstänkte så hade mina värden blivit sämre så de blir kontroll på förlossningen på onsdag igen och då sa doktor Roland Boij att jag nog får stanna kvar. Han hoppades att de kunde vänta med att sätta igång mig till början av nästa vecka då de helst ser att jag gått in i vecka 37 men att de kanske blir till helgen. Så sjukt, om en vecka är vi föräldrar och mamma och pappa är mormor och morfar =0) Ja, de ska bli spännande att få se på bus-monstret. Ikväll blir de nog till att packa väskan och se så allt är på plats tills dess att monstret kommer. Dr Boij är en skön prick, en riktig tupp bland alla hönor nere på förlossningen och så supergullig. Han gjorde en tillväxtkontroll på bäbis också och den väger ca 2,5 kg, normalstor. Jag vägde ju 2,8 när jag föddes så de blir en ganska liten fis =0)

Får se om datorn hänger med till BB annars blir de lite blogguppehåll från och med onsdag... men vi får se. Nu ska jag göra som Hugo och blunda en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0