Torsdag

En liten promenad med Karin och Selma står på schemat, vi skulle promenera ner till stan men hann bara ner till SofiaKyrkan innan klockan blivit för mycket, så vi hoppade på bussen. De blev en latte och muffins på Wayne´s, som riktiga latte-morsor =0) sen en liten snabbis till H&M innan Karin tog bussen hem för att hämta Albin på dagis.

Idag skulle vi ha ätit lunch med Hanna men vi fick en plats på spädbarnsmassage-kursen så vi gjorde bara en liten snabbvisit på Hudoteket innan de va dags för massage. Vi tog en macka hos Hanna och Viggo fick lite mat så han skulle va mätt och glad när vi skulle på kurs =0) När vi satt i personalmatsalen hos Hanna kom det en dam som jobbar där och hon skulle väl äta sin lunch. Hon kom fram till mig och Viggo, sträckte fram händerna och frågade om hon fick hålla. Inte hej, jag heter... ingenting, bara "Får jag hålla?" De andra hon frågar är om jag ammar, för de är ju såå bra. Va är det me folk? Pär undrade varför jag inte sa nej, men jag blev nog så paff, eller så kan jag inte säga nej och så är jag nog så som person att jag själv aldrig skulle göra så. Varför tror man att man ska få hålla i främmande människors barn och varför vill man veta om jag ammar, skit i de!! Jag gör väl som jag vill med mitt barn och mina bröst! Ja, ja...

Vi knallade upp till BVC och massagen. De va så mysigt, vi gick in till ett litet rum där det var en massa tända ljus, mattor på golvet och så låg det en namskylt och en liten bild på en ekorre på vår plats. Det spelades lite musik och de va varmt och gott =0) Vi va 6 stycken mammor och 6 stycken små bäbbar. Vi började med benen och sen de små fötterna och avslutade med magen. Viggo tyckte de va riktigt gott och va nog den som gnällde minst =0) men så va han ju minst av alla =0) Så de här med massage de tycker vi är bra, nästa gång är om två veckor, totalt är det 3 gånger, roligt och mysigt.

Jag tog en liten sväng till Stadium och Intersport för att kolla på vinterjackor, jag insåg just att jag inte äger någon varm, fodrad vinterjacka. Jag hittade en fin röd och en beige/grön jacka på Intan och när Pär kom hem från jobbet åkte vi ner och tittade. De blev den beige/gröna parkasen, jättevarm och go. Passar kanon nu när de blir kallt och man promenrar en hel del. Nu är de bara ett par vinterskor som fattas.

Efter jack-inköpet blev de en sväng till Citygross som öppnade i onsdags, perfekt. Vi köpte lite grillat, färskt bröd och lite grönsaker, en perfekt kvällsmat. Sen blev de mat och Robinsson i soffan med hela familjen. Viggo-Mört hann med ett bad innan de va dags för sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0