BVC

Idag va de dags igen och jösses va stor han har blivit vår lilla fis =0) Nu behöver han inte bli större... Jo men de känns som de går med en rasande fart.

Dagens vikt: 3402 g

Dagens längd: 50,1 cm

Så nu är 3 kilos gränsen spräckt, yes asså! Så nu behöver vi inte väcka honom på nätterna och de känns så gott. Visserligen är man ju ganska van nu vid de här tre timmars intervallerna men de kan man nog ganska snart vänja sig av med. Lilleman har ju lite svårt att komma till ro när vi ska sova efter elva-matningen och håller gärna låda fram till 3-tiden, så vid fem matningen är han ju ganska så sovande, nu får han sova vidare och även vi, vilken seger! Vi ska även ge amningen ett försök till, men funkar de inte så blir de ersättning framöver. Man känner sig ju lite dålig som mamma men de funkar inte att pumpa i all evighet, speciellt inte när pappa Pär inte kommer att va hemma och assistera. Så de blir som de blir!

Foto på storeman kommer lite senare...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! kul att han växer! jag höll ju också på att Pumpa ganska länge, (Kanske inte av samma anledning?)men precis som för er så började ju henke jobba, då va det inte lika smidigt längre. förstår va du menar med dålig mamma. kan fortfarande känna så, även om jag vet att jag inte ska det! (när en del osmarta frågar hur allt går med amningen, min barnmorska tycker jag ska ljuga Hihi)men jösses vad min Skrutta växer och mår bra av ersättningen! så man behöver ju inte vara orolig! plus att Tuttarna blir ju snyggare Asg hur det än blir så kommer det bli bra! kram

2010-10-07 @ 04:34:13
URL: http://www.lisakall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0