Öppna Förskolan =0)

Ja, ÖF is da shit! De är så himla mysigt. Vi promenerar dit jag och Viggo på fredagsförmiddagen och när vi kommer ner är det lite skumt ute, lite kyligt men inne är det varmt och en massa tända ljus. För 20:- får man en fin frukost och lite andra mammor att sällskapa med. Lilleman brukar sova gott i vagnen så de är den enda dagen på veckan man kan äta frukost utan att behöva sitta på golvet med gröttallriken i knät samtidigt som man ska sjunga och vagga Lilleman i sin babysitter, vardagslyx.

Efter fikat vid elvatiden är det sångstund och det är mycket uppskattat av alla barnen även att de är så små, det pratas och flinas en hel del från de små godingarnas håll. Efter sången är de flesta barn ganska hungriga så då är det nästan alltid allmän matning, så då flyger flaskor och tuttar fram i högsta fart. Konstigt vad man tycker är normalt nuförtiden... tuttar, tuttar, tuttar överallt =0)

Vi har fått nya vänner. Fina Frida och Goa Edvin bor på Klostergatan (där vi bodde förut) barnen är nästan lika gamla och mammorna me ;0) Vi promenerar ofta ner ihop och har även börjat med lite Mammajympa på Friskis & Svettis, så snart kanske vi blir hot mamas, Frida är rätt hot sen innan men en annan har ju lite att jobba på, men nu är vi på G. Jympan kör vi på måndagar och onsdagar, kul men jag som saknar både takt och ton tycker de är ganska svårt med rörelserna, styrkan är lite lättare även om de är tugnt.


Här sitter dem, de två små "gubbarna"


Här ligger de och väntar på skönsång (bilderna har jag "snott" från Fridas blogg; fridamajliz.blogg.se)

Kommentarer
Postat av: Frida

Du e störd. Frida e rätt hot sen innan... men de va snällt sagt. Fin din blogg e förresten. Jag har ju inte hållt på så länge så jag har än färdig mall så länge på första sidan. Har inte gett mej på o försöka me nåt annat än, men de kommer så smånigom om jag lyckas. Eddeman som du kallar han har just vaknat till här bredvid o gjort ett lass i blöjan, ja jag hoppas han har hållt sej till blöjan denna gång, ska ta o roa honom lite o va generös me en ny blöja. Tack för att jag o Edvin hittat er fina vänner!

2010-11-21 @ 14:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0