Onsdag = Mammagympa

Jaha, snövädret till trots halkade jag med noll koll på fötterna och snön pinande i ansiktet till bussen vid tio-tiden för att möta upp Fina Frida och Eddeman för lite gympa på F&S. Viggo sov gott väl inbäddad i vagnen och vaknade lagom till de att instuktören tröck på play, han va nöjd och glad under hela passet, låg där så snällt på sin lilla matta och flinade åt sin mamma som saknar både takt och ton.
Jag tyckte att de gick lite bättre denna gången, jag hängde med lite mer... Men de är fortfarande jobbigt, alla andra mammor på passet är så smala och fina, jag är som två mammor i en. Gympar lite lätt i otakt och känner mig helt malplacerad. Tur att Viggo är så liten så han inte kan skämmas för sin mamma. Känns tufft många gånger att va så stor, så de blir en och annan tår när jag kommer hem, men jag är på G, snart så ska även jag bli lite mer som förut. Jag vill ju vara fin och matcha med min fina familj, jag har en man som är finast i världen och en son som är finare än finast, så de vore skoj att få va fin med dem. Och så vill man ju ha orken och möjligheten att leka med Lilleman, ligga på golvet å krypa, va ute och åka pulka, utan att vara trött, tjock och otymplig... ja, livet är hårt ibland. Färdiggnälld :0)

Efter gympan blev de lite lunch sen en snabbis till Intan för att kolla broddar till skorna (pensionärs-varning, jag vet, men vad gör man...) de hade bara mega modellen allan, men Frida hittade ett par badbyxor till Edvin då de snart ska börjas med babysim. Jag vågar inte tänka på babysimmet, när valrossen kommer i vattnet hamnar väl alla barn uppe på läktarn... vi får se, Pappa Pär kan ju simma med Viggo annars, TjockisMamman håller sig nog bäst på kanten... nog om de. Utan broddar halkade vi in på Stadium och där fanns den lite nättare modellen, jag slängde på dem direkt och gick med fina steg, utan halk vidare mot Hemköp för att inhandla smör, för ikväll blir de paj, mumma! Fina Frida och Eddeman hoppade av vid Idas Park och vi fortsatte mot Gräshagen. Skönt att komma hem när vädret är snöstorm.

Nu ska jag tända lite ljus och ladda kaffebryggaren för snart kommer Irmgard och Anja på en liten fika, eller mest för att spana på Viggo :0) de är ju så det är nuförtiden, man är inte prio 1 längre, men de är helt ok när man har en sådan prins som Viggo. Pappa Pär kommer väl snart hem från jobbet också, mys!

Just de, vi fick en fin present, eller Viggo fick, men jag blev nog gladast :0) Frida hade shoppat ett napp-band (eller va de heter) till oss, ett svart med små fåglar på, som dem i Snövit, jättesöta. Så nu har vi koll på nappen och sparar pengar, eftersom så fort vi tappar dem på golvet eller lämnar dem obevakade kommer de fram ett brunt, lurvigt, fyrbent NappMonster, jag säger inte vad han heter men de börjar på H och slutar på UGO. TusenTack säger vi, supernajs!

Kommentarer
Postat av: Frida

Söta lilla hjärtat. Inte kul me sånna jobbiga dagar när man bara käner sig för jävlig på alla sätt. Vi ska ju träna o äta bra o få tillbax våra gamla kroppar, de blir lagom till våren när man slänger av sig alla tjocka kläder. Jag e inte heller kompis me min nya kropp ska du veta, man behöver pepp som du säger, speciellt om vågen tickar åt fel håll fast man anstränger sig. Resultatet kommer o när de kommer kan vi unna oss något till oss själva i klädesväg. Vi klarar detta tillsammans!



Jag tänkte att ni kunde komma hit nån dag när de passar o se hur vi bor, så kan vi fika på fruktsallad, de e minst lika gott som kakor o bullar. Jag vill gärna baka cupcakes me dej, du ska ju lära mig o skulptera de fina på toppen. Sen får man bjuda hem folk på fika så de kan äta upp onyttigheterna... Tack för de maffiga onyttiga bullarna jag proppade i mej på fikat hos dej senast, mm, mmm, mmm, de va mumma de. Både o få umgås o äta :)



Kära Cissi, jag e så glad att de klaffat så bra mellan oss. Du e en toppentjej.

2010-11-24 @ 23:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0