Tupperware = Plastparty

Japp, igår va jag på mitt första plastparty. De va faktiskt ganska kul, man ville ju köpa allt, varenda liten plastburk va ju så fantastiskt bra. Men jag stillade mitt köpbegär och beställde bara några bra-att-ha saker till Bäbis. Vi va hemma hos Pärs kusin Kerstin, de har precis köpt ett litet hus på Norrängen och har en sån fantastiskt fin utsikt över vättern. Kerstin och Erik ska ha barn 4 veckor innan oss så de blir iaf nån man kan hänga lite me när man ska va mammaledig.

Undra varför de heter mammaledig, man är ju inte ledig från att vara mamma. Man är ju ledig från jobbet för att vara mamma. Så de borde heta jobbledig för att mammajobba, eller så lät mammaledig bättre helt enkelt.

Idag har jag jobbat som vanligt, de är fortfarande mycket nytt att lära men de är skoj som tusan, nu när man börjar lära känna varandra blir de ju lite roligare på dagarna.

Imorse ringde barnmorskan och bad om ursäkt för att hon inte ringt igår, snäll som man är så sa man ju att de är ok, fast man egentligen inte tycker så, typiskt svenskt antar jag. Jag ska iaf träffa läkarn imorgon och se om de finns något alternativ till smärtlindring för mitt lilla huvve och så blir de väl en snabbkoll för å se så Bäbis mår bra. Sen så ska vi ju snart på UL igen, skojsigt värre.

Nu sjunger Pär på den låten som Henke och Jonatan sjöng i kyrkan när vi gifte oss, "Utan dina andetag" med Kent, han lagar mat samtidigt och måste väl roa sig me nåt. Nu har han gått över till en julsång, härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0