Trollis

Nu är vi hemma igen... Har varit hos pappa i helgen och firat våra födelsedagar lite. Himla skoj!

Brorsan kom med bussen till oss i fredags, jag slutade vid lunch, som jag åt tillsammans med Hanna, så de blev en liten tripp till A6. Shoppade en liten present till farsgubben. En traktörpanna och ett litet olivträd blev årets paket.

Sen hämtade vi Pär och Hugo på jobbet, en hel halvtimma tidigare än vanligt, gott. Kvällen blev lugn då jag varit lite trött efter veckans jobb, har nog inte vant mig än. Tacos stod på menyn och film på tv-tablån, The Box, ganska bra film, en aning speciell så de passade väl bra :)

Lördag morgon, ingen sovmorgon. Upp och iväg till Trollhättan och farsgubben. Väl framme blev de smörgåstårta á la skagen, supergott. Sen tog vi en tripp till Saab Ana för att spana efter ny familjebil till Kaveréns, blev väldigt besviken på utbudet, men då vet vi iaf att vi lika gärna kan köpa bilen här i trakten. Vidare en liten tripp till Överby och spana lite i affärer, jag fick välja mig en födelsedagspresent från brorsan. Det blev en kulkedja i silver som jag kan hänga  mina ringar i nu när fingrarna börjar bli svullna.
Till kvällen hade pappa hemliga planer, så vid sju skulle vi vara beredda iförda lite lätt ledig klädsel, jeans och tröja med andra ord. Det bar iväg ner på stan och till en restaurang som heter Buddys, fantastiskt fräscht och supergo mat med gullig personal, efter maten blev de bowling, allt-i-ett paket. Så himla skoj, jag ägde på bowlingen med tre strike på första rundan iaf, sen kom Pär ifatt och vann hela skiten, men jag blev en god tvåa.
Väl hemma igen blev de lite poker och jag vann igen, jag hade flyt eller så är de bäbis som ger tur :)

Idag på morgonen blev de go-frukost och sen en tripp ner till pappas förråd i källaren, långt nere i katakomberna, man behövde nästan en karta för att hitta ner och sen upp igen. Där nere fanns en kartong med mina gamla barnkläder och min gamla tripp-trapp stol. Så nu får vi se om de finns något fint till bäbis och stolen ska få nytt liv med hjälp av lite färg. Grön eller vit, va tycker ni?!

Till kvällsmat gjorde vi köttfärspaj occh jag har testat min matberedare/assistent/mixer/mega-super-duper-maskin, jag gjorde pajdeg, hackade löken och vispade äggstanningen, bra skit med andra ord.

Sen var de dags att lägga in Laban på sjukan igen, jag fick sy honom på fem olika ställen och Hugo satt nära nära och va nervös över vad som hända hans bästa vän. Nu är han hel igen och håller kanske en vecka innan nästa sjukhusvistelse. Men Laban börjar ju bli lite till åren, tre faktiskt och det är då skavankerna börjar synas, de säger Hugo iaf.

Nehej, nu är de väl dags att göra matlådan och mysa lite med mannen och hunden innan sängdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0