Trevligt med trevliga grannar

När man bor i lägenhet så har man gott om grannar, de är dock inte lika gott om de goda. Det är ju tyvärr de störiga grannarna man fokuserar på. Mannen under som bankar i taket när Hugo leker med bollen, Juggen på balkongen mitt emot som vill kontrollerar våra sopor eller damen som går ut mitt ivägen när man kommer i bilen och stannar en för en pratstund som varar i timmar.

Men nu idag efter jobbet har vi varit inne hos grannen mitt över, Paula och Ulrik, eller Ulriké som Paula säger. Paula är från Brasilien och tydligen utalas alla ord som slutar på k som ké. Vi har fikat med Brasilianskt kaffe och hembakade bullar, bananmuffis och toblerone. Pär smaskade socker som aldrig förr och jag tittade avundsjukt på, näevars de är inte så farligt, känner inget sug och de är ju riktigt skönt. Vi pratade lite om ditten och datten, bland annat alla galna grannar. Hugo fick följa med och fick smaka bullar.

Annars så rullar allt på, jobbar hela dagarna och är lite smått trött på kvällen men de är så sjukt kul och jag trivs toppenbra. Idag har jag fått mina alldeles egna projekt, vilket är skoj och lite läskigt. De är väldigt fria projekt, där jag kan designa bild och text utan några riktlinjer. Samtidigt är de lite läskigt efter som de kommer att vara mitt tycke och smak som ska bedömmas, tänk om de andra tycker att de jag gör är fult?! Vi kanske inte alls har samma smak, de kanske tycker att jag helt missuppfattat vad företaget står för gällande känsla och design. Jag får göra lite olika alternativ och hålla tummarna :)

Nu har vi precis käkat lite taco till middag, smaskens. Pär och jag har varit hos dietisten på sjukhuset idag för att få lite råd och tips gällande mat nu när jag har fått grav.diabetes. Hon tyckte att de förändringar vi gjort va riktigt bra och att jag fördelat mina måltider och mellanmål jättebra över dagen. Så de kändes bra, så nu är de bara att kämpa på, de är ju en ganska begränsad tid. Men jag kan ju säga att i oktober ska jag svulla i smågodis, rabarberpaj och andra smaskigheter som just nu är big NO NO.

Snart dags för stick i fingret, för att se så att sockret ligger på rätt nivå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0