Ny gardin, Hugo som testpilot och nya "mata-stolen"

Skrev ju bara lite snabbt om vad vi gjort i helgen och nu är det dags att presentera resultaten. Vi har sen länge bestämt att bäbis rum ska vara lite som en sagovärld. Låter lite mesigt men vi har köpt en grön matta som gräs, vi ska sätta upp ett träd på väggen och krokarna till kläderna är som små kvistar med fåglar på, ni ska få en bild senare så ni fattar. Så för en tid sedan hittade jag ett fint tyg som skulle passa som gardin, de är blått med vita moln på, för att fönstret ska vara ljuset och himlen i rummet. Men tyget har bara funnits att köpa på nätet, men så förra veckan hade de äntligen tagit in tyget till Iems här på A6, så jag köpte en bit och sydde en fejk-hissgardin, är supernöjd.

Pär fotar, man skymtar hans vackra nuna i fönstret ;)



Sen så köpte jag också för ett tag sedan en sorts vilstol från Ikea, på fyndavdelningen som vi ska ha som "mata-stol". Den va inte så snygg i orginal så jag har målat om karmarna, klätt om sitsen och sytt en matchande kudde som kan va bra att ha som extra stöd.

Innan: (inte riktigt samma ben)


Efter:


När vi var hos pappa förra helgen hittade vi ju mina gamla brankläder i kartong, så nu har de sorterats ut en liten mössa och några plagg som Bäbis kan använda om h*n vill. Men för att vi skulle vara säkra på att de skulle passa va vi ju tvugna att testa och trogen somhan är ställde Hugo upp.



Hugo provar lilla mössan och fårskinnsfällen. Han tror nog att de ska passa Bäbis också :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, vad duktiga Ni är! Superfint=)!! Lillbebis kommer allt ha de riktigt lyxigt omkring sig.



Hoppas verkligen att de blir bättre med de lilla huvet. Det är ju så he,skt att ha den där jävla migränen!!



Så kul att du bloggar igen!!!

Masssa kramar från oss!

2010-05-20 @ 22:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0